16 sierpnia 2013

"Istoty ciemności" ("Beautiful Darkness")

"Istoty Ciemności" - drugi tom sagi Kroniki Obdarzonych.

Fabuła:

Szesnaste urodziny zakończyły się w niezbyt przyjemny sposób. Lena nie dokonała wyboru, który miał decydować o życiu najbliższych, a także musiała pożegnać jedną z najważniejszych osób w swoim życiu. Wydarzenie z tamtej nocy zmieniło ją. Mimo uczucia, które łączy Ethana i Lenę, Obdarzona coraz bardziej odsuwa się od ukochanego, tłumacząc się, że nie chce go skrzywdzić. Chłopak za wszelką cenę chce jej pomóc, lecz ona mu na to nie pozwala. Nagle pojawia się tajemniczy John i Ridley, syrena, Istota Ciemności i kuzynka Leny zarazem i oferują jej pomoc. Chcąc uchronić ukochanego, dziewczyna ucieka z nimi.


Recenzja:

Po pierwszej części oczekiwałam od autorek naprawdę czegoś dobrego, czegoś innego. Powieść była zaskakująca, obfitująca w zagadki, niczego nie mogłam być pewna. Z pewnością ta pomysłowość jest jednym z największych atutów książki. Rozczarowało mnie zakończenie, bo doprowadziło do tego samego, co było w pierwszej części. Język i styl pisania autorek troszkę mnie zawiódł. Starają się pisać prostym i przystępnym językiem, ale im bardziej zbliżałam się do końca, tym bardziej mnie denerwowało powtarzanie się na każdym kroku słów: "spoko", "frajer" i "kumam". Rozumiem, że chciały ukazać wiernie styl mówienia nastolatków, ale to lekka przesada.
W tej części czytelnik nie ma częstej styczności z Leną; pojawia się za to Olivia, stażystka Marion, która pomaga jej w bibliotece. Coraz większą rolę odgrywają epizodyczne postacie z pierwszej części, np. Link lub Ridley.

Myślę, że tom jest dobry i wprowadza coś nowego do literatury paranormalnej, która skupia się na wilkołakach i wampirach. Napięcie jest do ostatniej kartki, częste zwroty akcji. Nie powala, ale przyjemnie się ją czyta.
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.