23 września 2013

" Prawdziwy cud" ("True Believer")

Autor: Nicholas Sparks
Tytuł: "Prawdziwy cud"
Tytuł oryginału: " True Believer"
Liczba stron: 384
Wydawca: Wydawnictwo Albatros
Rok wydania: 2005


Prawdziwy cud [Nicholas Sparks]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Fabuła:

Jeremy Marsh, dziennikarz, wolny strzelec, można by rzec, że pogromca mitów. Po zdemaskowaniu rzekomego jasnowidza, jego kariera nabiera tempa. Otrzymuje list od mieszkanki małego miasteczka Boone Creek, która prosi go o odwiedzenie miejscowego cmentarza, gdzie pojawiają się tajemnicze światła. Jeremy, realista z krwi i kości, bez zastanowienia wybiera się do Karoliny Południowej. Ze sprzętem, którego mógłby pozazdrościć mu niejeden pogromca duchów, wyrusza w podróż. Nie zdaje sobie sprawę, że wyprawa zmieni całego jego życie. W małej mieścinie poznaje Doris, która napisała do niego. Zapoznaje się także z jej wnuczką, Lexie, która od początku go intryguje. Czy Boone Creek jest rzeczywiście nawiedzonym miejscem? Czy wyprawa do poczciwej mieściny zmieni niepokornego dziennikarza?



Recenzja:

Oboje po przejściach. On - realista, pesymista, który twardo stąpa po ziemi. Ona - marzycielka, kochająca swoją mieścinę. Kolejna historia miłosna, tym razem z duchami i innymi zjawiskami paranormalnymi w tle. Rodzące się uczucie musi pokonać wiele przeszkód. 

Miłość - wszechobecny temat w powieściach Nicholasa Sparksa. Od samego początku wiedziałam, że ten problem egzystencjalny będzie nurtować głównego bohatera. Miasteczko do którego przybywa jest jak wszystkie inne - wszyscy się znają, plotkują i wszelakie informacje są rozpowszechniane z szybkością błyskawicy. Podobnie jest przeciż u nas, bo kto nie zna uroków małych miejscowości? ;)

Ciężko jest mi coś powiedzieć o tej powieści. Akcja toczyła się bardzo powoli, chwilami się irytowałam, że wszystko dzieje się w tak ślimaczym tempie. Dopiero w okolicach dwusetnej strony coś zaczęło się dziać. Powieści pana Sparksa zawsze pochłaniałam w jeden dzień, a ta niestety ciągnie się w nieskończoność i trudno jest mi się za nią zabrać. Z chęcią sięgałam po jego twórczość, bo ma dar ukazywani różnych oblicz miłości, jednak ten utwór nie przypadł mi do gustu tak, jak poprzednie, po które sięgałam. 



Ocena: 6/10


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.