2 grudnia 2013

Spowiedź heretyka. Sacrum profanum

Autor: Adam DarskiPiotr WeltrowskiKrzysztof Azarewicz
Tytuł: Spowiedź heretyka. Sacrum Profanum
Liczba stron: 382
Wydawca: G+J Gruner + Jahr Polska
Rok wydania: 2012

Recenzja:

„W każdym z nas siedzi idiota i mędrzec.” 


Jestem świeżo po lekturze tej książki. Przyznam, że nie mogłam się oderwać od niej. Przeczytałam ją raptem w 2 dni, co jest dość dużym fenomenem patrząc na mój plan dnia. Co mogę o niej powiedzieć... Spodziewałam się czegoś innego. Nie rozczarowałam się bynajmniej, lecz czuję się pozytywnie zaskoczona. Wywiad-rzeka przeprowadzony przez Piotra Weltrowskiego oraz Krzysztofa Azarewicza jest rozmową znajomych. Czytając ją, czułam się, jakbym uczestniczyła w tej konwersacji. Zostało poruszone wiele wątków z życia Adama Darskiego. Poznajemy początki jego kariery, jego bezkompromisowość, walkę o utrzymanie zespołu a także nieustanne dążenie do celu. Poznajemy kulisy pracy całego zespołu Behemoth, przebieg tras, związki, twórczość, współpracę z innymi muzykami. Niektórzy po raz pierwszy stykają się z death metalem oraz podziemiem i właśnie Nergal jest przewodnikiem, który tłumaczy jak to wszystko funkcjonuje. Muszę przyznać, że słucham od czasu do czasu takiego rodzaju muzyki, jednak nigdy nie zgłębiałam korzeni ani podstaw tego gatunku. W biografii zawarty jest także przebieg choroby, którą Nergal potraktował jak największego wroga i wytoczył jej wojnę - jak widać to on ją wygrał. Zagłębiając się w lekturę zauważyłam, że lider zespołu nie wymiguje się od odpowiedzi, nawet na najbardziej osobiste pytania. Jest szczery wobec nas, czytelników, oraz wobec siebie. Odważnie głosi swoje poglądy, nie boi się medialnej nagonki, trwa przy swoim. W niektórych sprawach przyznaję mu rację, w innych niekoniecznie... Podziwiam go jako muzyka, a szczególnie jako człowieka. Postrzegam go jako piekielnie inteligentną oraz utalentowaną osobę. Wie co to niezależność i walczy o nią z całym sił. Swoje występy nazywa "sztuką", każdy jest unikalny, jedyny w swoim rodzaju, który zapada słuchającym w pamięci na bardzo długo. Potrafi szokować, nie boi się reakcji innych - dla niego liczą się tylko najbliżsi. Skandale nie są mu obce, szczególnie znany jest ten, kiedy podczas jednego ze swoich koncertów podarł Biblię. Dla wielu jest to niezrozumiałe, odbyła się nawet rozprawa w sądzie, na której Nergal został oczyszczony z postawionych mu zarzutów. Nie ukrywa, że z życia czerpie pełną garścią: dawniej imprezy, fanki, zabawa non stop, teraz sam przyznaje, że wie kiedy jest czas na zabawę, a kiedy na pracę. 

Świetna pozycja, dawno nie czytałam tak trafionej biografii. Pomimo, że niektórzy chcą z niego zrobić nieludzką istotę, istne wcielenie zła, to właśnie ten wywiad ukazuje jaki jest prawdziwy Nergal.




Ocena: 8/10 - mogłabym czytać więcej wywiadów w takiej postaci. Świetna, świetna i jeszcze raz świetna!




Źródło okładki: guj.pl
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.