4 lipca 2014

28. Alexanda Adornetto - "Blask"


Autor: Alexandra Adornetto
Tytuł: "Blask"
Tytuł oryginału: "Halo"
Seria: "Blask"
Liczba stron: 496
Data premiery: 9 lutego 2011
Wydawca: Bukowy Las




"Niektórzy mówią, że i tak nie mamy wpływu na to w kim się zakochujemy - to miłość wybiera nas. Zdarza się i tak, że oddajemy serce komuś, kto jest zupełnym zaprzeczeniem tego, czego - jak nam się wydawało - szukaliśmy w drugim człowieku"


Co się dzieje, gdy siły zła dają coraz częściej o sobie znać? Bóg wysyła aniołów. Tym razem trójka anielskich posłańców zamieszkuje w Venus Cove. Wśród nich jest archanioł Gabriel, uzdrowicielka Ivy oraz Bethany. Ostatnia z nich, Beth, ma niezwykły dar - potrafi się utożsamić z ludźmi. Uczęszcza do szkoły, poznaje nowych ludzi, jednak jedna osoba zwraca jej uwagę - Xavier - przewodniczący szkoły, sportowiec, który cierpi po śmierci byłej dziewczyny, Emily. Aniołowie przystępują do realizacji swojej misji, jednak Beth zanadto poddaje się wpływowi koleżanki Molly oraz jest pod urokiem Xaviera. Czy to normalne, że anioł zakochuje się w człowieku? Czy nadprzyrodzona istota może przeżywać uczucia? Jak widać, tak. Jednak co zrobi jej ukochany, gdy dowie się kim jest jego dziewczyna?


Słowem wstępu....

Literatura fantastyczna z aniołami, demonami, wampirami, wilkołakami i innymi istotami w ciągu ostatnich kilku lat stała się niesamowicie popularna. Wydaje mi się, że wszystko zaczęło się od cyklu "Zmierzchu" Stephanie Meyer, która na dobre otworzyła nowe karty literatury młodzieżowej. Pomimo tego, że jestem już trochę starsza (mam 21 lat), to lubię czytać tego typu powieści, ponieważ pobudzają moją wyobraźnię. Poza tym przepadam za DOBRYMI (!) książkami przygodowymi.


Do sedna sprawy...

Muszę się do czegoś przyznać. Kupiłam powieść, ponieważ spodobała mi się okładka i zaintrygował opis książki. Po powrocie do domu zauważyłam, że opinie odnośnie pierwszej części tej trylogii są podzielone. Jak już wcześniej wspomniałam, jestem zachwycona okładką, która zachęca do sięgnięcia po książkę. Licząca blisko 500 stron powieść jest bardzo dobrze rozplanowana. Na początku przedstawiona jest aklimatyzacja Boskich posłańców, a następnie ukazane są ich losy.  Gabriel jak przystało archanioła jest spokojny, ostrożny, waleczny, odważny i za żadne skarby nie przyzna, że może się pomylić. Jego siostra Ivy jest jego przeciwieństwem - miła, słodka, cudowna osóbka, która niewyobrażalnie szybko zjednuje sobie ludzi. Bethany jest najmłodsza z całej trójki i to jest jej pierwszy pobyt na Ziemi. Jest inna niż pozostali - potrafi doskonale dopasować się do ludzkiego świata i co najdziwniejsze, posiada te same uczucia co my.

Ponadto, podoba mi się to, jak pisze autorka. Pomimo tak młodego wieku wytworzyła swoisty styl, który od pierwszych stron przypadł mi do gustu. Na początku byłam przekonana, że książka będzie obfitowała w liczne wyidealizowane osoby, w tym szczególnie anioły i wszystko będzie toczyło się wokół tego, że wszechświat stworzony przez Boga jest cudowny. Tymczasem zostałam mile zaskoczona. Nieidealny młody boski posłaniec znalazł idealnego śmiertelnika (Xaviera Woodsa), który zachowuje się niczym średniowieczny rycerz wobec swojej damy serca. Oczywiście w każdej powieści musi dla równowagi pojawić się także ten zły. Jednak nie będę się nad tym rozwodzić, by nie robić niepotrzebnych spoilerów tym, którzy jeszcze nie czytali ;)

Na samym początku akcja toczy się niezwykle leniwie i w pewnym momencie zastanawiałam się czy nie odłożyć lektury tej książki na później, jednak po kilkudziesięciu stronach doszłam do wniosku, że nie mogę, ponieważ jestem ciekawa, co przyniesie los i takim sposobem skończyłam czytać książkę o 3 nad ranem. Życie książkoholika jest niezwykłe pod tym względem ;)



Reasumując:

Zalety:

  • prosty, łatwy i przyjemny język,
  • wciągająca fabuła,
  • ciekawe kreacje postaci (szczególnie Gabriela, Xaviera i Jacka)

Wady:
  • fabuła na początku jest dość jednostajna i nudna (może to zrazić niektórych),
  • Blisko 500 stron (mnie taka objętość nie przestraszyła, ale np. moja siostra, która sięga po książki okazjonalnie, nie mogła uwierzyć, jak można czytać taką "cegłę" xd)


Ocena: 8/10 - urzekła mnie, wciągnęła, jednak nie na tyle, bym dała jej wyższą ocenę. Mam nadzieję, że kolejne części będą podobne do niej, a nawet lepsze ;)





                                _____________________________________________________
Książka bierze udział w wyzwaniach:
*czytam opasłe tomiska
*kiedy kobieta przejmuje dowodzenie







Źródło okładki: www.bukowylas.pl
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.