1 września 2014

37. Sebastian Fitzek - "Śmierć ma 143 cm wzrostu"



Autor: Sebastian Fitzek
Tytuł: "Śmierć ma 143 cm wzrostu"
Tytuł oryginału: "Das Kind"
Seria: Danse Macabre
Liczba stron: 358
Data premiery: 24 listopada 2008
Wydawca: Burda Publishing Polska




Robert Stern jest prawnikiem w jednej z najbardziej prestiżowych kancelarii w mieście, jednak od kilku lat zmaga się z rodzinną tragedią. Wydawać by się mogło, że jest spełnionym człowiekiem, jednak  tak naprawdę od kilku lat zmaga się z rodzinną tragedią, przez którą rozpadło się jego małżeństwo. Pewnego dnia wpada na niego dawna znajoma z 10-letnim chłopcem, Simonem, który cierpi na guza mózgu. Dziecko twierdzi, że jest mordercą i potrzebuje dobrego prawnika. Cała trójka jedzie tam, gdzie rzekomo popełniono morderstwo. Na pierwszy rzut oka, wydaje się, że stary budynek nie kryje w sobie nic niezwykłego, jednak już po kilku minutach Robert Stern przekonał się, że chłopiec miał rację. Jak 10-latek dowiedział się o zbrodni sprzed 15 lat, która dopiero teraz wyszła na światło dzienne?



Sebastian Fitzek jest jednym z nielicznych pisarzy powieści kryminalnych, których powieści zostały wydane poza granicami ojczystego kraju. Na swoim koncie ma kilka książek, które przyczyniły się do rozgłosu medialnego wokół jego osoby. Na jego twórczość natrafiłam przypadkiem. Nigdy nie przepadałam za kryminałami, jednak w drodze wyjątku postanowiłam przeczytać tę książkę. Początek nie zapowiadał czegoś niezwykłego. Jednak w pewnym momencie akcja przyspieszyła, pojawiły się nowe wątki, dzięki czemu powieść nabrała tempa. Wiele zwrotów akcji sprawiły, że gdy byłam już pewna, że wiem kto jest zabójcą, pojawiały się nowe poszlaki i musiałam od nowa domyślać się, co się tak naprawdę wydarzyło.

Fitzek stworzył naprawdę ciekawe kreacje bohaterów. Każdy z nich jest inny, żadna postać nie jest wyidealizowana, dzięki czemu wydają się być takie prawdziwe. Mogę przyznać, że jest to jeden z najlepszych kryminałów, które przeczytałam do tej pory. Nie przepadam za tego typu literaturą, ponieważ nie przemawia ona do mnie, jednak w tym przypadku zrobiłam wyjątek i nie żałuję tego.


Ocena: 7/10



Źródło okładki: www.lubimyczytac.pl

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.