3 września 2014

38. Veronica Roth - "Zbuntowana"


Autor: Veronica Roth
Tytuł: "Zbuntowana"
Tytuł oryginału: "Insurgent"
Seria: Niezgodna, t.II
Liczba stron: 368
Data premiery: 3 października 2012
Wydawca: Wydawnictwo Amber


Zbuntowana [Veronica Roth]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

"Czasem ludzie chcą się czuć po prostu szczęśliwi, nawet jeśli to złudzenie"


<< Jeżeli nie czytaliście pierwszej części serii "Niezgodna", to ostrzegam, że w dalszej części recenzji mogą pojawić się spoilery! >>


Wojna rozgorzała na dobre. Erudyci przejęli władzę nad wszystkimi frakcjami, zniszczyli teren Altruistów, a większość jej mieszkańców wymordowali. Serdeczność oraz Prawość starają się być neutralne, natomiast w szeregach Nieustraszoności doszło do rozłamu. Tris, Tobias, Caleb oraz Markus (ojciec Tobiasa) uciekli na terytorium Serdeczności, jednak wiedzieli, że nie mogą pozostać tam długo. Po kilku dniach na trenie tej frakcji pojawili się przedstawiciele Erudytów oraz zdrajców z Nieustraszoności, którzy poszukiwali Tris oraz Tobiasa. Jedynym rozsądnym pomysłem była ucieczka. Para schroniła się w siedzibie Prawości, gdzie przebywali Nieustraszeni, którzy pozostali wierni swoim zasadom. Poza tym, rozpoczyna się „łapanka” Niezgodnych, którą przeprowadzają Erudycie, tłumacząc wszystkim, że tacy ludzie są niebezpieczni. Jak potoczą się losy bohaterów? Jak zachowa się Tris wobec nieugiętości Jeanine?



Przystępując do lektury drugiego tomu miałam pewne obawy. Zastanawiałam się, czy po bardzo dobrej pierwszej części, Veronica Roth przekona mnie do siebie także w drugiej. Na początku byłam rozczarowana, ponieważ akcja toczy się powoli, jest nudna niczym flaki z olejem. Dopiero po ataku zdrajców z Nieustraszoności na siedzibę Prawości wszystko nabrało tempa, fabuła została urozmaicona, jednak nadal brakowało mi tego czegoś. Autorka zanadto skupiła się na życiu uczuciowym głównej bohaterki, co wpłynęło na jakość powieści. Przypomina mi to odrobinę to nieustanne użalanie się nad sobą i roztkliwianie Julii z trylogii Tahereh Mafi „Dotyk Julii”.


Roth ponownie zastosowała w powieści narrację pierwszoosobową, dzięki czemu można łatwiej wczuć się w przeżycia bohaterki. Ponadto język, jakim posługuje się autorka jest dostosowany do potencjalnego czytelnika, tj. nastolatka.


Reasumując, druga część nie jest tak dobra jak pierwsza. Niekiedy fabułą była naprawdę nudna i zastanawiałam się, czy nie porzucić książki, jednak przemogłam się i doczytałam ją do końca. Niebawem sięgnę po ostatnią część, jednak po tym tomie jetem pełna wątpliwości, czy autorka jeszcze czymś mnie zaskoczy. Wierzę, że tak będzie! :)


Ocena: 6/10


A Wy co myślicie o tym tomie? Czytaliście? Polecacie kolejny? A jeżeli nie sięgnęliście jeszcze po niego, to zamierzacie to uczynić?





Seria „Niezgodna”:
Niezgodna || Zbuntowana || Wierna



 ____________________________________________________
Książka bierze udział w wyzwaniach:
Pod hasłem
Wyzwanie klucznik
Czytam opasłe tomiska
Kiedy kobieta przejmuje dowodzenie

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.