1 października 2014

43. Kiera Cass - "Elita"


Autor: Kiera Cass
Tytuł: "Elita"
Tytuł oryginału: "The Elite"
Seria: Selekcja, t. II
Liczba stron: 328
Data premiery: 21 maja 2014
Wydawca: Wydawnictwo Jaguar


Elita [Kiera Cass]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

" - (...) Nie rozumiem, jak to możliwe, że nadal mnie kochasz. - przyznałam się.
-Tak po prostu jest. Niebo jest niebieskie, słońce jest jasne, a Aspen na zawsze kocha Americę. Tak już został urządzony ten świat."


W pałacu zostało jedynie sześć dziewczyn, które walczą o względy Maxona. Wśród nich jest oczywiście America, która pomimo uczuć, które żywi do księcia, nie potrafi zapomnieć o swoim byłym, Aspenie. Rywalizacja pomiędzy dziewczętami robi się coraz bardziej zacięta, a sytuacja polityczna w państwie staje się coraz poważniejsza.



Po raz kolejny spotykam się z Americą, dziewczyną, która może zostać księżniczką, jednak jej ogromne niezdecydowanie oraz nieustanne wątpliwości, uniemożliwiają jej to. Zbliżając się do jednego z nich, stawała się zazdrosna o drugiego i na odwrót. Ponadto można zauważyć gwałtowny charakter głównej bohaterki, która podejmuje kilka decyzji, za które przyjdzie jej zapłacić naprawdę dużą cenę.

W związku z tym, że akcja powieści skupia się tylko na sześciu dziewczynach, autorka postanowiła przybliżyć czytelnikowi poszczególne postacie. Dowiadujemy się co nieco o ich rodzinach, zainteresowaniach oraz charakterze. Poza tym, fabuła nadal skupia się wokół wystawnego życia dziewcząt w pałacu, widzimy, że królowa zaczyna przyzwyczajać się do myśli, że któraś z nich zostanie jej przyszywaną córką. Piękne suknie, bale itp, wciągają czytelnika do bajecznego świata, który nie chce się opuszczać.

Nie ukrywam, drugi tom trylogii podobał mi się, ale nie tak bardzo jak pierwszy. Nieustanne niezdecydowanie oraz "skakanie z kwiatka na kwiatek" w wykonaniu Americi jest irytujące. Gdyby nie to, to książka byłaby o niebo lepsza! Jednak świat przedstawiony w powieści jest tak piękny, że pochłonął mnie całą. Poza tym, to nie wątek miłosny podoba mi się najbardziej. Z zainteresowaniem śledziłam poczynania Americi odnośnie znalezionego pamiętnika pierwszego króla Illei, a następnie jej reakcję po przeczytaniu tego. Dzięki temu fabuła stała się ciekawsza i dotrwałam do końca :D

Wątek rebeliantów w drugim tomie jest słabo rozwinięty, przez co może nie odbieram go tak, jak powinnam. Czekam na trzecią część, która (przynajmniej z tego co słyszałam) jest świetnym zakończeniem całej trylogii. Domyślam się jaki będzie koniec, ale zawsze jestem ciekawa, jak autor to opisze :)



Ocena: 6/10 - źle nie jest, ale szału nie ma






Książka bierze udział w wyzwaniach:
* Kiedy kobieta przejmuje dowodzenie
* Czytam opasłe tomiska

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.