3 października 2014

44. Kiera Cass - "Jedyna"


Autor: Kiera Cass
Tytuł: "Jedyna"
Tytuł oryginału: "The One"
Seria: Selekcja, t. III
Liczba stron: 320
Data premiery: 10 września 2014
Wydawca: Wydawnictwo Jaguar


Jedyna [Kiera Cass]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

"Złam mi serce. Złam je tysiąc razy, jeśli zechcesz. Możesz z nim zrobić, co chcesz, bo należy do ciebie. [...] Będę cię kochał do ostatniego tchnienia. Każde uderzenie mojego serca jest twoje. [...]"


W pałacu pozostało jedynie cztery dziewczyny. Każda z nich prezentuje inny charakter, jednak wszystkie w jakiś sposób pociągają następcę tronu. Książę musi szybko dokonać wyboru, ponieważ przedłużające się Eliminacje źle wpływają na społeczeństwo. Dodatkowo, rebelianci z Południa stają się coraz groźniejsi i zbliżają się do zamku. Tymczasem ludzie z Północy chcą pomóc Maxonowi, w którym widzą dobrego i sprawiedliwego króla. Eliminacje prawdopodobnie zakończą rosnący niepokój społeczeństwa. America w końcu zrozumiała swoje uczucia i dąży do tego, by wyeliminować pozostałe kandydatki.



Trzecia część serii „Selekcja” bardzo fajnie podsumowuje całe Eliminacje. Jednak od samego początku wiedziałam, że właśnie tak się zakończy historia Americi i Maxona. Pomimo licznych wzlotów i upadków, książę znajduje ukochaną, która odwzajemnia jego uczucia oraz jest uwielbiana przez cały lud. W tej części nie mamy do czynienia z tym idealnym, przerysowanym, wręcz kiczowatym światem, w którym liczą się piękne suknie i nienaganne maniery. Tym razem mamy do czynienia z mroczniejszym światem, poznajemy rebeliantów, ich myślenie, postulaty. Podobał mi się ten wątek, aczkolwiek moim zdaniem nie został on wyczerpany do końca.

W trzeciej części poznajemy dokładnie cztery kandydatki. Kriss to delikatna, wrażliwa dziewczyna, którą bardzo łatwo skrzywdzić. Jednak w walce o serce Maxona potrafi posunąć się do wielu rzeczy. Celeste – gwiazda jakich mało, jednak tak naprawdę pod grubą warstwą makijażu oraz cynizmu, skrywa się dziewczyna, która boi się samotności. Tym, którzy nie czytali, nie będę spoilerować, jednak jest mi szkoda tej postaci, bo miała temperament i dzięki niej powieść nie była taka mdła. Natomiast America w końcu podjęła ostateczną decyzję i co kilka stron nie zmieniała zdania, co przyjęłam z ogromną ulgą :D

Pomimo tego, że powieść skupia się głównie na wątku miłosnym, to mnie zaintrygowały poczynania rebeliantów. Ostatnio pod moją opinią „Elity” Kiery Cass, Kaś prowadząca blog Czworgiem Oczu (który gorąco polecam: http://czworgiem-oczu.blogspot.com ) zauważyła, że będzie kolejna część. Ta wiadomość bardzo mnie ucieszyła i mam nadzieję, że w kolejnych odsłonach autorka skupi się właśnie na tym wątku, bo można go naprawdę fajnie rozwinąć.

Poza tym, muszę po raz kolejny podkreślić, że okładka jest genialna! Przyciąga wzrok i potencjalny czytelnik od razu może przenieść się do świata niczym z bajki, gdzie piękne suknie oraz bale są na porządku dziennym. W końcu, która dziewczynka nie marzyła w dzieciństwie o pozostaniu księżniczką?

„Jedyna” podobała mi się jako powieść, ponieważ idealnie zamyka losy głównych bohaterów, nie wprowadza nowych niewiadomych i jak to w bywa w bajkach: „wszyscy żyli długo i szczęśliwie”.


Ocena: 7/10



Książka bierze udział w wyzwaniach:
*Okładkowe love
*czytam opasłe tomiska
*pod hasłem
*kiedy kobieta przejmuje dowodzenie




Źródło: www.empik.pl
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.