18 listopada 2014

Liebster blog Award ;)


Bardzo dziękuję Co Myślę o...  za nominację do Liebster Blog Award. 

Dla krótkiego przypomnienia: "Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego Blogera, w ramach uznania za dobrze wykonaną robotę. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.

Bez większego zamieszania przechodzę do pytań ;)


1. Jaką książkę zabierzesz na bezludną wyspę?

Na pewno nie byłaby to jedna książką :D Jednak gdybym musiała wybrać, to byłaby to... "Gra o tron".


2. Co najbardziej denerwuje cię w zachowaniu innych blogerów?

W sumie nie denerwuje mnie zachowanie blogerów, ponieważ do tej pory natrafiłam na samym miłych ;)


3. Co cię skłoniło do blogowania?

Hmmmm... Wiele osób było, że czytanie wśród młodych ludzi zanika i prowadząc tego bloga chciałam pokazać, że jest wręcz odwrotnie :) Młodzież lubi czytać, tylko musi trafić na książkę, która "przemówi" do nich. Poza tym, dzięki prowadzeniu bloga mogę poprawiać swój warsztat pisarski.


4. Jak sobie radzisz z brakiem weny do pisania?

Jeżeli widzę, że nie potrafię skleić nawet najprostszego zdania, to nie piszę swoich opinii. Nie ma to większego sensu. Dlatego niektóre książki czekają na ocenę przez kilka tygodni.


5. Jak bardzo ważna jest dla ciebie okładka książki? Czy interesująca oprawa bardziej zachęci cię do jej przeczytania?

"Nie oceniaj książki po okładce" - słynne powiedzenie ;) Jednak niekiedy jestem tak urzeczona okładką, że nic nie powstrzyma mnie przed zakupem, a jeżeli w parze z piękną oprawą, jest intrygujący opis książki, to ta powieść na pewno będzie moja :D


6. Czy od zawsze byłeś/byłaś molem książkowym? Czy jakieś wydarzenie lub osoba zachęciły cię do czytania?

Od dzieciństwa uwielbiałam czytać. Najpierw to rodzice mi czytali, a gdy tylko nauczyłam się tej trudnej sztuki, to sama zabierałam się za kolejne tomy książeczek.


7. Z którym bohaterem lub bohaterką książki poszedłbyś/poszłabyś do kawiarni?

Z pewnością byłaby to Katniss z "Igrzysk śmierci", John Snow z "Gry o tron", Lokim z "Kłamcy",  możliwe, że z Warnerem z "Daru Julii" oraz Adą z "Koloru jej serca".


8. Czym twoim zdaniem jest spowodowany spadek czytelnictwa w Polsce?

Prawdopodobnie spowodowane jest to tym, że wszędzie króluje Internet. Wszystko, co nas interesuje może znaleźć właśnie tam. Ponadto ciągłe życie w biegu i pogoń za pieniądzem powoduje, że wielu ludzi w ogóle nie ma czasu dla siebie, a co dopiero czytać książki! Ostatnim powodem, mogą być dość wysokie ceny niektórych książek, które zamiast zachęcać czytelnika po sięgnięcie po nie, odstraszają.


9. Czy pamiętasz swoją pierwszą przeczytaną na poważnie książkę? Pomijając lektury szkolne.

Niestety nie pamiętam...


10. Najbardziej udana ekranizacja książki.

Na chwilę obecną jest to "W pierścieniu ognia" oraz "Lot nad kukułczym gniazdem".


11. Lubię czytać książki, bo …
Bo dzięki temu przenoszę się w świat wyobraźni, który jest oderwaniem od szarej rzeczywistości. 
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.