10 grudnia 2014

52. Karolina Frankowska - "Zaczaruj mnie"

Źródło: empik.pl

Autor: Karolina Frankowska
Tytuł: "Zaczaruj mnie"
Seria: Seria z fasonem
Liczba stron: 412
Data premiery: 2 lipca 2014
Wydawca: Wydawnictwo Literackie

Zaczaruj mnie [Karolina Frankowska]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE


Poznajcie Zośkę, Kaśkę i Bartka - trójkę przyjaciół, którzy mieszkają razem w Warszawie i starają poukładać sobie życie. Zosia, główna bohaterka, pracuje w biurze doradztwa zawodowego, jednak jej największym marzeniem jest pójście na kurs psychoterapii. Kaśka dostała pracę jako charakteryzatorka za planie serialu, zaś Bartek zmienia miejsca zatrudnienia jak rękawiczki. Każde z nich jest inne, jednak łączy ich prawdziwa przyjaźń. Przybici swoimi porażkami, postanawiają zakopać swoje życzenia pod szkiełkami w warszawskim parku, na czym przyłapuje ich policja. Jednak problemy z policją to jedynie czubek góry lodowej ;) Przyjaciele mają diametralnie różne charaktery, przez co często wybuchają drobne kłótnie, jednak nie przeszkadza im to na dłuższą metę. Co takiego spotka Zosię, Kaśkę oraz Bartka?

O Karolinie Frankowskiej pierwszy raz usłyszałam przy serialu "Prawo Agaty", który od czasu do czasu lubię pooglądać. Gdy zobaczyłam, że została opublikowana jej książka, postanowiłam, że w najbliższej przyszłości ją przeczytam. W końcu w grudniu udało mi się wygospodarować odrobinę czasu, by móc ją przeczytać. Nie żałuję ani jednej minuty, którą poświęciłam tej książce! :) Na pewno nie jest to powieść z rzędu tych ambitnych, lecz z pewnością można ją zaliczyć do czasoumilaczy, które są pożądane przy takiej pogodzie.

Fabuła dość prosta, przewidywalna, momentami infantylna. Jednak patrząc na nią przez pryzmat serialu "Przyjaciele", do którego mamy odwołanie, można powiedzieć, że jest zbliżona. Trójka przyjaciół, która często się kłóci, jednak "kto się lubi, ten się czubi" :) Pomimo możliwości przewidzenia losów bohaterów, czytam i co chwilę wybuchałam śmiechem. Styl pisania p. Frankowskiej jest niesamowity. Luźny, obfitujący w świetne dialogi - można wyczuć, że autorka zajmuje się pisaniem scenariuszy. Jednak to wcale nie przeszkadza, wręcz dodaje książce uroku.

Postacie Bartka i Kaśki są bardzo dobrze wykreowane i myślę, że bez najmniejszych problemów mogłabym się z nimi zaprzyjaźnić.. Natomiast Zośka... ciężki orzech do zgryzienia i wydaje mi się, że nic nie przemawia za tym, by osoba z takim charakterem mogła zostać psychologiem. Warto nadmienić, że bohaterowie drugoplanowi, np. mama Zośki, jej brat, aktor, lekarka ze szpitala, starszy pan od poloneza i wielu, wielu innych sprawiają, że powieść nie jest nudna i dodają jej kolorytu. Poza tym, uwielbiałam czytać o Niuńku, który jest dość niesamowitym stworzeniem.

Podsumowując: powieść o przyjaźni, która utwierdza nas w przekonaniu, że jest to coś ważnego w naszym życiu, bez czego nie potrafilibyśmy się obejść. Książka nie jest wymagająca, ale dzięki niej czytelnik może się zrelaksować i chociaż na chwilę zapomnieć o troskach życia codziennego. Po lekturze, przekazałam ją mojej przyjaciółce, która nie potrafiła się od niej oderwać i co chwilę słyszałam wybuchy śmiechu (tak, ta książka bawi! :D ). Komu może się ona spodobać? Na pewno osobom, które lubią seriale na podstawie scenariuszy pani Frankowskiej. Nie pogardzą nią również ci, którzy nie liczą na coś więcej, niż na odrobinę humoru, zabawnych sytuacji z życia wziętych.


Ocena: 8/10 - w tym przypadku nie umiem być obiektywna i muszę dać wysoką notę :)




_____________________________________________
Książka bierze udział w wyzwaniach:
* okładkowe love
*czytam opasłe tomiska (412 stron)
* wyzwanie KLUCZNIK (Autor jest kobietą, Autor jeszcze nie czytany, literatura europejska, (wy)pożyczona, okładkowe love )
* Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.