3 marca 2015

64. C.S. Lewis - "Srebrne krzesło"

lubimyczytac.pl

Autor: C.S. Lewis
Tytuł: "Srebrne krzesło"
Tytuł oryginału: "The Silver Chair"
Seria: Opowieści z Narnii, t. IV
Liczba stron: 234
Data premiery: 30 maja 2007
Wydawca: Media Rodzina

Opowieści z Narnii 4: Srebrne krzesło [C. S. Lewis]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Opowieści z Narnii. Srebrne krzesło [Clive Staples Lewis]  - KLIKAJ I SłUCHAJ ONLINE

Pamiętacie Eustachego z poprzedniej części Opowieści z Narnii? Tego upartego, zgryźliwego? Cóż... Wrócił do Narnii, jednak nie sam.. Razem z nim wyruszyła koleżanka ze szkoły, Julia. Przed nimi niezwykle ważne zadanie - muszą znaleźć zaginionego syna Kaspiana, który jest prawowitym następcą tronu. Czy ta dwójka sprosta zadaniu wyznaczonemu im przez samego Aslana?

Po lekturze poprzednich części, podeszłam do niej z lekkim optymizmem, jednak już w połowie książki doszłam do wniosku, że coś jest nie tak. Mam wobec niej mieszane uczucia. Nastawiłam się na ciekawą przygodę i w sumie to dostałam, jednak związałam się z rodzeństwem Pevensi na tyle, że nie wyobrażałam sobie tego, że ich zabraknie... Niestety, w tej części głównymi bohaterami jest Eustachy, kuzyn Pevensich, oraz Julia, jego koleżanka ze szkoły, co odbiega od moich oczekiwań. Kreacje tej dwójki od samego początku mnie drażniły, jednak udało mi się skończyć powieść.

Poza tym, zmieniła się również koncepcja świata przedstawionego w powieści. To już nie jest ta Narnia, w której na każdym kroku natykamy się na gadające i miłe stworzenia. Nie ma łagodnych faunów, bobrów.. Nie ma mowy o pięknych krajobrazach, błękitnych wodach... Ta część jest mroczniejsza i zabiera nas na Północ, do krainy Olbrzymów, a następnie do podziemia. Czytając, wyobrażałam sobie, że wszystko jest tam takie szare, martwe.

Ponadto, chciałabym jeszcze zwrócić uwagę na zakończenie, które moim zdaniem jest doskonale dopracowane. Wszystko ze sobą współgra, czytelnik nie ma wrażenia, że coś nagle zostało ucięte, co jest ogromnym plusem tej części i w sumie wyróżnia ją na tle poprzednich części.


Ocena: 5/10 - pomimo dopracowanego zakończenia, poprzednie części były, moim zdaniem, lepsze


                              _____________________________________________
Książka bierze udział w wyzwaniach:
* czytam opasłe tomiska (cz.IV Opowieści z Narnii)
* wyzwanie KLUCZNIK (klucznik: przecinek, kropka)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.