24 marca 2015

68. Matthew Quick - "Niezbędnik obserwatorów gwiazd"

lubimyczytac.pl
Autor: Matthew Quick
Tytuł: "Niezbędnik obserwatorów gwiazd"
Tytuł oryginału: "Boy 21"
Liczba stron: 317
Data premiery: 8 października 2014
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte

Niezbędnik obserwatorów gwiazd [Matthew Quick]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

"A może jednak nauczyłem się dzięki koszykówce czegoś o życiu: obchodzisz innych ludzi tylko wtedy, gdy możesz pomóc im wygrać. Jeśli nie możesz tego zrobić, przestajesz się liczyć"

Poznajcie Finleya - skromny, małomówny chłopiec, który uwielbia dwie rzeczy: swoją dziewczynę Erin i koszykówkę (nie zawsze w tej kolejności ;) ). Mieszka z zapracowanym ojcem i beznogim dziadkiem, który topi swoje smutki w kieliszku. Przed nim niezwykle ważny rok - ostatnia klasa liceum, w której chciałby pokazać się z jak najlepszej strony w drużynie koszykarskiej i zdobyć miejsce w pierwszym składzie. Jednak pewnego dnia pojawia się u niego trener. Przedstawia mu historię Russa, który stracił niedawno oboje rodziców i w związku z tym ma do niego nietypową prośbę. Czy Finley podoła? Czy uda mu się zrealizować wszystkie swoje cele?


Matthew Quick to 41-letni amerykański pisarz, który porzucił pracę w szkole jako nauczyciel języka angielskiego, aby całkowicie oddać się swojej pasji - pisaniu. Właśnie wtedy powstała jego pierwsza książka "Poradnik pozytywnego myślenia", która przypadłą do gustu czytelnikom z całego świata. "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego autora i wiem, że na pewno nie jest ono ostatnie :)

Twórczość Matthew Quicka kusiła mnie od dawna, jednak nigdy nie mogłam się zabrać do żadnej jego książki. Ostatnio, pakując się na weekend do domu, uznałam, że wezmę "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" i może w wolnej chwili do niego zajrzę. Weekend był na tyle pracowity, że dopiero w drodze powrotnej mogłam zacząć czytać. Przepadłam już na samym początku. W trakcie 2h podróży udało mi się przeczytać 3/4 książki i wierzcie mi lub nie, ale nie mogłam się od niej oderwać. No dobrze.. na początku było ciężko, akcja taka nijaka, bohaterowie bez wyrazu, jednak potem byłam ciekawa jak zakończy się książka.

Język oraz historia są dość proste, nie ma dynamizmu, wszystko skupia się na przeżyciach i emocjach bohaterów. Zarówno Finley, jak i Russ muszą uporać się z przeszłością, która odcisnęła piętno na każdym z nich.

Podsumowując, myślę, że jest to naprawdę dobra książka. Jak już wcześniej wspominałam, jest to moje pierwsze spotkanie z tym autorem, dlatego nie widzę podobieństw do innych jego powieści. Moim zdaniem ciekawa perspektywa dla młodych czytelników i nie tylko ;)


_________________________________________
Książka bierze udział w wyzwaniu:
* Okładkowe love,
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.