1 czerwca 2015

72. Colleen Hoover - "Hopeless"

lubimyczytac.pl

Autor: Colleen Hoover
Tytuł: "Hopeless"
Tytuł oryginału: "Hopeless"
Seria: Hopeless, t.I
Tłumacz: Piotr Grzegorzewski
Liczba stron: 377
Data premiery: 18 czerwca 2014
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte


Hopeless [Colleen Hoover]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

„Nie będę życzyć sobie idealnego życia. Rzeczy, które przewracają cię w życiu są testami, zmuszają cię do wybrania pomiędzy poddaniem się i leżeniem na ziemi, a otarciem kurzu i powstaniem jeszcze wyżej niż stałeś zanim zostałeś przewrócony. Wybieram stanie wyżej”

Siedemnastoletnia Sky wychowała się w dość hermetycznym środowisku. Matka zabroniła jej oglądać telewizji, korzystać z telefonów komórkowych oraz Internetu. Ponadto nie pozwoliła by jej nastoletnia córka uczęszczała do szkoły wraz z rówieśnikami, jednak pomimo tych zakazów Sky nie stroniła od chłopców, którzy chętnie odwiedzali jej sąsiadkę Six. Jednak wszystko się zmienia. Jej przyjaciółka wyjeżdża, Sky idzie do szkoły, a do miasta wraca Dean Holder, który wywraca życie dziewczyny do góry nogami….


„Jedną z rzeczy, za które kocham książki, jest to, że dzieli się w nich ludzkie losy na rozdziały. To niesamowite, ponieważ nie można tego zrobić w prawdziwym życiu. [..] Niezależnie od tego, co się dzieje, życie toczy się dalej, czy ci się to podoba, czy nie, i nigdy nie możesz pozwolić sobie na to, żeby się zatrzymać i po prostu złapać oddech”

Nie tak dawno nastała moda na książki z gatunku ‘Young Adult’. Przyznam się, że dość długo broniłam się przed tego typu powieściami, jednak w końcu przełamałam się i sięgnęłam po jedną z najlepiej przyjętych – „Hopeless”. Teraz mogę powiedzieć, że doskonale rozumiem te zachwyty, ale może po kolei ;) Już w czasie licznych wizyt w księgarniach moją uwagę przykuła okładka – niby taka prosta, jednak dzięki pięknej oprawie oraz skrzydełkom, na których znajdziemy coś, co możemy uznać za przedsmak powieści, wszystko wydaje się być spójne. Po otworzeniu książki można zauważyć kilkanaście opinii czytelniczek, które zachęcają innych do zgłębienia „Hopeless”.

Bardzo długo zbierałam się do napisania tej recenzji. Nie umiem powiedzieć dlaczego, prawdopodobnie wynikało to z tego, że skłoniła mnie do pewnych O ile początek mnie jakoś nie powalił na kolana, to po pojawieniu się w życiu Sky Deana Holdera ciężko było mnie odciągnąć od czytania. Losy Sky i Deana rozwijają się dość szybko, dzięki czemu czytelnik się nie nudzi. Jest to historia nie tylko rodzącej się nastoletniej miłości, ale również poszukiwania samej siebie. Ciekawa koncepcja, autorka nie powiela losów bohaterów z innych książek. Myślałam, że czytałam i znam już wszystkie oblicza miłości, jednak w tej powieści jest coś nowego, co mnie zaskoczyło. Sama powieść jest napisana przystępnym językiem, przystosowanym do potencjalnych czytelników, jakimi są nastolatkowie.

Podsumowując, myślę, że Colleen Hoover stworzyła niezwykłą książkę. Piękna oprawa graficzna jest dopełnieniem tego, co znajdujemy w książce – historia pewnej miłości i przyjaźni. Z pewnością wkrótce sięgnę po „Losing Hope” :)


Ocena: 9/10


Książka bierze udział w wyzwaniu:
*czytam opasłe tomiska
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.