7 sierpnia 2015

80. Janet Evanovich - "Jak upolować faceta? Po pierwsze dla pieniędzy"

Autor: Janet Evanovich
Tytuł: "Jak upolować faceta? Po pierwsze dla pieniędzy"
Seria: Stephanie Plum, t.I
Liczba stron: 343
Data premiery: marzec 2012
Wydawca: Fabryka Słów

Stephanie Plum: Po pierwsze dla pieniędzy [Janet Evanovich]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

„Są tacy mężczyźni, którzy pojawiają się w życiu kobiety, by je dokumentnie spieprzyć na zawsze”

Stephanie Plum to rozwódka, która traci pracę w firmie zajmującej się sprzedażą bielizny, a pracodawca upewnia się, że kobieta nie znajdzie pracy w tej branży. Gdy wisi nad nią groźba całkowitego bankructwa i  utraty wszystkich rzeczy materialnych niezbędnych do życia, Stephanie rozpoczyna pracę u swojego kuzyna jako.. łowca nagród. Wydaje jej się, że nie ma nic trudnego w doprowadzaniu przestępców, którzy nie stawili się na wezwanie sądu, na policję i oddawaniu ich w ręce wymiaru sprawiedliwości. Jedną z pierwszych spraw jakie wybrała dotyczyła Josepha Morelliego, z którym coś ją łączyło w przeszłości.


„Zostało mi jeszcze trochę oszczędności na czarną godzinę, które byłam zdeterminowana ocalić. Oszczędzałam na operację ortopedyczną, po tym jak windykatorzy połamią mi nogi.”

Janet Evanovich jest amerykańską pisarką, której sławę przyniosła seria o przygodach Stephanie Plum. Pierwsza część słynnej już sagi przez 75 tygodni utrzymywała się na szczycie listy bestsellerów USA Today. Do tej pory seria przygód Stephanie Plum liczy 22 tomy i możliwe, że jeszcze się powiększy.

O powieściach Janet Evanovich słyszałam skrajne opinie, jednak uznałam, że sama się przekonam i nie żałuję swojej decyzji. Książka od samego początku uzależnia i niezwykle ciężko od niej się oderwać. Morderstwa, nieustanne zwroty akcji – gdy już myślałam, że wiem o co chodzi, wszystko się zmieniało.. I to mnie właśnie w tej książce ujęło. Stopniowe budowanie napięcia w połączeniu z dobrze skonstruowaną akcją i niezwykłym humorem daje przepis na świetną powieść kryminalną. Najbardziej przypadło mi do gustu poczucie humoru autorki, która sprawiła, że czytając książkę śmiałam się głośno i nawet nie zamierzałam się z tym kryć :D

Kolejnym plusem są ciekawe postacie. Rodzice Stephanie to typowi rodzice – troskliwy ojciec, matka, która za wszelką cenę chce zeswatać swoją córkę z jakimś mężczyzną, babcia – wariatka, szaleni łowcy nagród i uciekinierzy, których oni doprowadzają. Dodajmy do tego Stephanie i Morelliego, a dostaniemy niezwykle barwny zestaw bohaterów.

Reasumując, myślę, że „Jak upolować faceta? Po pierwsze dla pieniędzy” jest dobrą „komedią kryminalną”. Czyta się ją naprawdę szybko, a akcja rozkręca się z każdym kolejnym rozdziałem. Lektura wywołała u mnie niespodziewane napady śmiechu i już teraz wiem, że na pewno sięgnę po kolejną część tej serii.


Ocena: 8/10


Książka bierze udział w wyzwaniach:
* czytam opasłe tomiska
* Klucznik (odkryta w blogosferze)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.