6 lutego 2016

Estelle Maskame - "Czy wspominałam, że Cię kocham?"

Autor: Estelle Maskame
Tytuł: "Czy wspominałam, że Cię kocham?"
Seria: Dimily, t.I
Liczba stron: 408
Premiera: 21 października 2015
Wydawca: Wydawnictwo Feeria Young

Dimily Tom 1: Czy wspominałam, że Cię kocham? [Estelle Maskame]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Właściwie nie wiem, czego się spodziewałam przed przyjazdem do Los Angeles, ale jedno jest pewne: do głowy mi nie przyszło, że mój przyrodni brat okaże się szaleńcem.

Wszyscy uwielbiają wakacje. Uczniowie i studenci mogą odpocząć od nauki, starsi mogą wykorzystać zaległy urlop. Jednak dla Eden Munro zbliżające się wakacje traktuje jako karę. Dlaczego? Została zaproszona na wakacje do ojca, do Kalifornii. Inni daliby naprawdę wiele, byleby tylko odwiedzić Santa Monicę, ale nie ona… Po przyjeździe poznaje macochę, przyrodnich braci i próbuje się zaaklimatyzować, ale przeszkadza jej w tym starszy z braci, Tyler, który robi wszystko na przekór swojej matce, przez co wychodzi na prawdziwego gbura i wielkiego imprezowicza. Jednak z czasem nawiązuje się między nimi pewna więź, która w pewnym momencie zaczyna im się wymykać spod kontroli. Jak potoczą się losy Eden i Tylera?

Udaje, jest jak aktor, który wciela się w rolę. Muszę wiedzieć, co dzieje się za kulisami, kiedy przedstawienie dobiega końca i kurtyna opada. Kim wówczas się staje?

Estelle Maskame to autorka bestsellerowej trylogii Dimily. Pochodzi ze Szkocji. W Anglii już w lutym zostanie wydana trzecia część trylogii – „Did I Mention I miss You?”, zaś w Polsce do tej pory wyszła pierwsza część – „Czy wspominałam, że Cię kocham?”. Maskame, podobnie jak my, jest książkoholiczką uzależnioną od powieści Young Adult. Po ukończeniu szkoły podjęła kilka prac tymczasowych, jednak pisanie pochłonęło ją do reszty i właśnie temu poświęciła cały swój czas. 

Gdy zaczynałam lekturę „Czy wspominałam, że Cię kocham?” nie miałam wielkich oczekiwań. Liczyłam na lekką powieść młodzieżową i w sumie to otrzymałam. Powieść powiela schematy pojawiające się w innych pozycjach Young Adult, nie pojawia się nic, co mogłoby mnie zaskoczyć. Eden i Tyler to typowi nastolatkowie. Dziewczyna lubi słuchać muzykę, rozmawiać z przyjaciółką oraz biegać, zaś jej przyrodni brat uwielbia imprezować, gdzie może napić się alkoholu, zażyć narkotyki i tym samym zdenerwować swoją matkę. Różni ich wszystko, jednak to przeciwieństwa się przyciągają, prawda? I tak właśnie jest w tym przypadku. Fabuła jest prosta, ale niczego innego się nie spodziewałam. Bije z niej chwilami naiwność i taka banalność, ale ta książka ma w sobie takiego, że nie mogłam jej odłożyć. Musiałam ją skończyć od razu.  Tej powieści się nie czyta, ją się pochłania. 

Książka nie skupia się tylko na jednym wątku. Głównym tematem jest oczywiście zakazana miłość nastolatków, jednak mamy tutaj poruszony brak akceptacji bohaterów przez rówieśników, wychowanie w rozbitej rodzinie, wyśmiewanie dziewczyny z powodu nadwagi, skrywanie wielkiej tajemnicy… Wiele z tych problemów jest niezauważanych przez dorosłych i powodują, że młodzi zamykają się w sobie.  Język powieści jest dostosowany do głównej grupy odbiorców – nastolatków. 

Język powieści jest prosty, dostosowany do głównej grupy odbiorców – nastolatków. Chwilami można odczuć to, że Autorka była młoda pisząc tę serię, ale to akurat nie jest minusem. 

Pragnę ciszy, żeby przyjrzeć mu się dokładniej, dostrzec wszystkie jego wady i zalety. Chcę spojrzeć mu w twarz i pochwycić jego spojrzenie, chcę się uśmiechnąć i pragnę, by odpowiedział tym samym. Chcę widzieć, jak zaciska szczęki i myśli, pragnę, by zaufał mi na tyle, żeby powiedzieć, co chodzi mu po głowie. Chcę spojrzeć na świat jego oczami, tak bym mogła go zrozumieć i zaakceptować.

Podsumowanie: „Czy wspominałam, że Cię kocham?” to pierwsza część trylogii Dimily. Co tu dużo mówić – podobała mi się. Lekka powieść, spójna fabuła, która wciąga i powoduje, że nie chce się odkładać tej książki. Niekiedy naiwność i prostota fabuły aż raziły, jednak są to naprawdę krótkie momenty. Jest w niej wiele emocji, a zakończenie zaskakuje. Rozpoczynając lekturę liczyłam na happy end, a Autorka przygotowała coś specjalnego… takiego obrotu spraw się nie spodziewałam i nie mogę się doczekać kolejnej części. ;) 

Czytaliście? Jeżeli tak, to jakie są Wasze odczucia? :)

Zaczytanego weekendu Kochani! :)




Seria Dimily:
Czy wspominałam, że Cię kocham? | Czy wspominałam, że Cię potrzebuję? | Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?

Książka bierze udział w wyzwaniu:
* wyzwanie Klucznik: Ona&On, Love is in the air, Czasoumilacze
* czytam opasłe tomiska
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.