9 kwietnia 2016

Liebster Blog Award #3


Kochani! :)
Dzisiaj zapraszam Was na kolejną odsłonę Liebster Blog Award, do której nominowała mnie Karolina z Biblioteczki na Poddaszu :) Dziękuję Ci bardzo i zapraszam do zapoznania się z odpowiedziami na pytania :)


1. W którym miejscu z wybranej książki chciałbyś/ chciałabyś się znaleźć?
Od zawsze kusił mnie magiczny świat opisany w Harrym Potterze. Chciałabym uczęszczać do Hogwartu, uczyć się magii, chodzić na zakupy na Ulicę Pokątną, zobaczyć mecz quidditcha i zrobić wiele innych rzeczy, które są możliwe tylko w owej rzeczywistości ;)

2. Jaką książkę zabrałbyś/ zabrałabyś na bezludną wyspę?
Trudne pytanie… Musiałby to być niezwykle opasły tom, jeżeli byłabym na wyspie sama, np. jakaś saga w jednym tomie, a gdyby taka się nie znalazła, to z pewnością wzięłabym ze sobą jakiś poradnik survivalowy, by wiedzieć, jak mam przeżyć.

3. Ulubiony napój, który towarzyszy Ci w trakcie czytania?
Czerwona herbata jest dobra o każdej porze dnia i nocy :D

4. Czy masz jakiś rytuał związany z czytaniem?
Zanim rozpocznę czytanie danej książki, zawsze sprawdzam ile ma stron (nie, nie czytam zakończenia! ;d ) i czy jest podzielona na rozdziały. Gdy chcę odłożyć książkę, staram się przerywać lekturę dopiero wtedy, gdy kończy się rozdział. Poza tym, muszę przeczytać kilka stron przed snem, bo to pozwala mi się odprężyć po całym dniu. A najgorsze prawdopodobnie jest to, że zazwyczaj zaczynam 2-3 książki i czytam je równolegle.

5. Czy bierzesz udział w wymianach książek?
Gdy mam jakieś ciekawe książki, którymi mogłabym się wymienić, umieszczam je na portalu LC, a tak poza tym, nie uczestniczyłam w innych wymianach, chociaż coraz bardziej intryguje mnie portal finta.pl.

6. Czy spotkałeś/spotkałaś się z książką, której ekranizacja wyszła lepiej niż książka?
Hmmm… Ciekawe pytanie. Na pewno niektóre filmy bardziej podobały mi się niż książki, jednak nie było wielkiej różnicy. Nie potrafię teraz wskazać konkretnego tytułu, bo nic nie przychodzi mi do głowy ;)

7. Ulubiona seria lub cykl?
O matko.. Jest ich tyle… Harry Potter, Dzienniki pisane w drodze, Rywalki, Legenda, Testy, Czerwona królowa, seria Remigiusza Mroza o Joannie Chyłce, Dimily i wiele, wiele innych.

8. Książka do której masz sentyment?
Do wielu książek mam sentyment i lubię do nich wracać. Oczywiście muszę wspomnieć tutaj o serii o Harrym Potterze i „Ani z Zielonego Wzgórza".

9. Wolisz książkę papierową czy e-book?
Jeszcze kilka tygodni temu powiedziałabym, że e-booków nie lubię, jednak ostatnio się do nich przekonałam. Czytam książki na telefonie i dzięki temu nie muszę nosić ze sobą opasłych tomisk w torbie na zajęcia… no i łatwiej jest je czytać na nudnym wykładzie ;)

10. Czy kiedykolwiek byłeś/ byłaś na targach książki?
Tak, w październiku 2015 roku byłam po raz pierwszy na Targach Książki w Krakowie i zakochałam się w tego typu eventach. Tyle książek, autorów i blogerów w jednym miejscu – coś fantastycznego! Już planuję tegoroczny wyjazd.

11. Której książki ze swojej biblioteczki za nic w świecie nie sprzedałbyś/ sprzedałabyś?
Hmmm.. W ogóle nie lubię rozstawać się z książkami. Jestem chomikiem i jak sprzedaję jakąś książkę, to tylko dlatego, że nie przypadła mi do gustu. Na pewno nie sprzedałabym serii „Ania z Zielonego Wzgórza” i „Harry’ego Pottera”.


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.