15 kwietnia 2016

Z filmem za pan brat: "Piąta fala" (2016)


Nie jesteśmy sami we wszechświecie. Obcy najpierw odebrali nam elektryczność, potem zrzucili powodzie, zarazy i inne klęski żywiołowe. I tak, po czwartej fali ataku kosmicznych najeźdźców z siedmiu miliardów mieszkańców Ziemi została zaledwie przerażona i zdesperowana garstka. Cywilizacja obcych przewyższa naszą tysiąckrotnie, udało im się poznać nasz sposób myślenia, przewidywać każdy krok. Niewiele wskazuje, by ktokolwiek przetrwał nadchodzącą piątą falę. Świat, w którym żyją Cassie (Chloe Grace Moretz), Evan (Alex Roe), Ben (Nick Robinson) i Sams (Zackary Arthur), to płonące wymarłe miasta, krajobraz apokaliptyczny, nikt z ocalałych nie ufa nikomu innemu, strach paraliżuje Ziemię. Młodzi bohaterowie, by przetrwać, muszą dowiedzieć się, kim są przybysze, dlaczego chcą zgładzić ludzkość i czy istnieje choćby szansa na przetrwanie. Może im w tym pomóc młody mężczyzna, którego spotyka Cassie.


Czytaliście książkę Ricka Yanceya „Piąta fala”? Ja pochłonęłam ją zaraz po premierze i byłam zachwycona! Jedna z najlepszych książek, jakie przeczytałam do tej pory i gdy tylko usłyszałam, że  powstanie film na podstawie tej powieści, nie mogłam ukryć radości. Jednak po obejrzeniu tego filmu nie było mi do śmiechu…


Sam film okazał się naprawdę wierną ekranizacją książki Ricka Yanceya. Początek był obiecujący. Efekty specjalne robiły wrażenie i wszystko wskazywało na to, że później będzie jeszcze lepiej. Byłam zdziwiona, że udało się przenieść większość ważnych wydarzeń na duży ekran, ale na tym plusy się kończą. Całkowicie inaczej wyobrażałam sobie odtwórców głównych ról i chyba nie zdecydowałabym się na obsadzenie Chloe Grace Moretz w roli Cassie... Nastolatka jest za słodka, delikatna i w ogóle nie pasuje do tej historii. Sama gra aktorska była słaba i sprawiła, że film oglądało mi się naprawdę ciężko. 

Starałam się określić, do jakiej grupy odbiorców chciał trafić reżyser, jednak nie jest to jednoznaczne. Na początku myślałam, że będzie to film skierowany głównie do starszej młodzieży, jednak po kilkudziesięciu minutach oglądania doszłam do wniosku, że jednak jest on dedykowany młodszym odbiorcom.

Podsumowanie: Po bardzo dobrej książce liczyłam na świetną ekranizację, a dostałam gniot. Gra Chloe Grace Moretz przez większość filmu mnie irytowała, przez co sam seans nie należał do najprzyjemniejszych. Jedyne co mi się podobało, to efekty specjalne, które niekiedy robiły wrażenie. Niestety rozczarowałam się…


Tytuł: "Piąta fala"
Reżyseria: J Blakeson
Scenariusz: Susannah Grant, Akiva Goldsman, Jeff Pinkner
Gatunek: przygodowy, sci-fi
Produkcja: USA
Premiera: 14 stycznia 2016 (świat); 15 kwietnia 2016 (Polska)
Na podstawie powieści Ricka Yanceya - "Piąta fala"





Plakat,kadry z filmu oraz jego opis pochodzą ze strony filmweb.pl


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.