10 sierpnia 2016

Dominik Szczepański - "Na oceanie nie ma ciszy. Biografia Aleksandra Doby, który przepłynął kajakiem Atlantyk"

Autor: Dominik Szczepański
Tytuł: "Na oceanie nie ma ciszy. Biografia Aleksandra Doby, który przepłynął kajakiem Atlantyk"
Liczba stron: 336
Premiera: 28 października 2015
Wydawca: Agora SA

Na oceanie nie ma ciszy [Dominik Szczepański]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Aleksander Doba to polski podróżnik i kajakarz, który jako pierwszy człowiek w historii samotnie przepłynął kajakiem Ocean Atlantycki z Afryki do Ameryki Południowej, wyłącznie dzięki sile swoich mięśni (!). Pomimo tego, że jest emerytowanym pracownikiem Zakładów Chemicznych w Policach, nie potrafi długo bezczynnie siedzieć w jednym miejscu i po zakończeniu jednej podróży planuje już kolejną. 

"Słowa Thora Heyerdahla: Granice? Nigdy żadnej nie widziałem. 
Ale słyszałem, że istnieją w umysłach ludzi."

O Aleksandrze Dobie usłyszałam kilka lat temu, gdy dziadek opowiadał o jego podróży z Przemyśla do Świnoujścia w 1989 roku, co mnie zaintrygowało. 13 dni, ponad 1000 km – to musi być człowiek z pasją! I to z jaką! Gdy tylko usłyszałam, że powstaje biografia tego podróżnika wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Dzięki promocjom na jednym z portali zaopatrzyłam się w e-booka i zaczęłam czytać. Książkę pochłania się w ekspresowym tempie, język jest niezwykle przystępny, jednak chwilami brakowało mi w niej chronologii, przez co trafiłam wątek i musiałam się cofać się kilka stron by zrozumieć o co chodzi Autorowi. Nie lada gratką są zdjęcia dodane przez p. Dobę

Źródło:[klik]
Podoba mi się pasja podróżnika oraz to, że pomimo wieku stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej i pokazuje, że realizacja tych celów jest możliwa dzięki cierpliwości i wytrwałości. Widać, że to, co robi nie jest na pokaz, lecz dla własnej satysfakcji. 

Podsumowanie: „Nie ma ciszy na oceanie. Biografia Aleksandra Doby, który przepłynął kajakiem Atlantyk” jest ciekawą pozycją. Dla miłośników podróży, dla sympatyków p. Aleksandra biografia będzie prawdziwą skarbnicą wiedzy. Dla innych będzie stanowić fajną odskocznię od powieści. Warto przeczytać, chociażby dla historii kajakarza :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.