7 sierpnia 2016

Poczuj lato BOOK TAG


Witajcie! :) Dzisiaj zapraszam Was na Poczuj lato book tag. Jeszcze wczoraj w Krakowie było pochmurnie i padał deszcz, dlatego zapraszam Was na wyjątkowy BOOK TAG: Poczuj lato, do którego nominowała mnie Klaudia z blogu Z książką do łóżka, za co jej bardzo dziękuję :)
Nie przedłużając – zapraszam na TAG :)

1. Książka lub seria, którą chcesz przeczytać w wakacje.
Przede mną jeszcze dwa miesiące wakacji i chciałabym przeczytać trylogię, która od dłuższego czasu zalega u mnie w biblioteczce. Siostra, która jest bardzo wybredna jeżeli chodzi o książki, mówiła, że naprawę warto xd Mowa oczywiście o trylogii Remigiusza Mroza o Wiktorze Forście ;) Dzięki niej przeniosę się w góry, które po prostu uwielbiam! 


2. Książka z żółtą lub niebieską okładką
Trochę naciągane, aczkolwiek wybieram „Afgańską perłę” Nadii Hashimi, którą właśnie czytam. Powieść zaraz po premierze zebrała naprawdę dobre recenzje i muszę przyznać, że rozumiem zachwyty ;) Początek jest dość ciężki, jednak później jest już tylko lepiej ;)


3. Twój plażowy must have
Z tą kategorią kojarzy mi się lekka lektura, przy której mogłabym się odprężyć. Moja pierwsza myśl to „Układ” Elle Kennedy. Z drugą częścią serii Off-Campus już się zapoznałam i bardzo mi się podobała. Słyszałam, że pierwszy tom jest zdecydowanie lepszy więc mam nadzieję, że uda mi się ją przeczytać do końca września ;) 

Drugim must have była „Mniej złości, więcej miłości”, którą udało mi się już przeczytać i gorąco polecam każdemu! Historia wciąga od samego początku, niekiedy można się naprawdę uśmiać z pomysłów głównej bohaterki Kingi oraz jej nowej znajomej Mirki ;) Lekka, przyjemna, niesie ze sobą przesłanie.


4. Książka z okładką, która kojarzy Ci się z wakacjami
Takich okładek jest naprawdę dużo, ale od dawna jestem zakochana w powieści Gabrieli Gargaś „Droga do domu”. Jako sroka okładkowa od dawna „czaję się” na tę książkę, jednak na drodze zawsze napotykam jakieś przeszkody w postaci innych pozycji, które wydają się ważniejsze ;) Mam nadzieję, że ta powieść kiedyś zagości u mnie na półce, podobnie jak inne autorstwa tej pisarki :)


5. Powieść, która wywołała u Ciebie słoneczny uśmiech
Bezapelacyjnie „Awaria małżeńska”! Przy tej powieści śmiałam się prawie cały czas. Losy dwóch mężów może są odrobinę podkoloryzowane, bo nie wydaje mi się, żeby jakiś mężczyzna był aż tak nieporadny, ale czytało się fantastycznie. Nie sposób się nie uśmiechnąć przy niej, o czym przekonały się osoby, które jechały razem ze mną w przedziale w pociągu lub w tramwaju. 


6. Książka, przed którą wylałeś morze łez
Ostatnio była to powieść Lisy De Jong „Kiedy pada deszcz”. Na początku byłam przekonana, że to typowa młodzieżówka, która w ogóle nie zapisze się w mojej pamięci i po kilku tygodniach zapomnę fabułę i bohaterów.. Cóż, przeliczyłam się, bo od ok. XX rozdziału w oczach miałam łzy, gardło ściśnięte i nie mogłam uwierzyć, że cała historia zakończy się właśnie w taki sposób. 


7. Najlepsza impreza w książce, czyli taka, w której chciałabyś uczestniczyć
Hmmm.. Nie chciałabym uczestniczyć w imprezie, tym bardziej nie takiej w stylu amerykańskim, gdzie młodzi tylko piją, ćpają itd, lecz w balu, a jedyny jaki nasuwa mi się na myśl to ten opisany w „Dumie i uprzedzeniu”. Piękne suknie, tradycyjne tańce, przystojni mężczyźni w frakach… Czego chcieć więcej? Z chęcią przeniosłabym się na jedną noc w takie miejsce.


8. Powieść z historią łatwą jak jazda na rowerze
„Teraz albo nigdy” oraz „Gwiazdka z nieba i jeszcze więcej” Sarah Dessen. Każda z tych powieści jest lekka, dość przewidywalna i już na początku można domyślić się zakończenia, może dlatego idealnie sprawdzają się jako letnie czytadła ;)


9. Powieść, do której musiałaś dojrzeć jak kwiat
„Sto lat samotności” Gabriela Garcii Marqueza. Postanowiłam się z nią zmierzyć mając naście lat i czytałam ją prawie 3 miesiące. Niezwykle ciężka lektura, przepełniona alegoriami, które jako nastolatka nie interpretowałam tak, jak mogę to zrobić teraz. Ostatnio sięgnęłam po nią i przekonałam się, że całkiem inaczej rozumiem jej treść. Jestem przekonana, że jeżeli przeczytam ją ponownie za kilka lat, znowu znajdę coś nowego :)


To już tyle ;) Nie nominuję nikogo, jeżeli ktoś jest chętny do zrobienia TAGU, to zapraszam! :) Z chęcią przeczytam Wasze typy do każdej z w/w kategorii ;)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.