23 października 2016

[PRZEDPREMIEROWO] Estelle Maskame - "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?"

  Autor: Estelle Maskame
  Tytuł: "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?"
  Seria: DIMILY, t.III
  Liczba stron: 330
  Premiera: 26 października 2016
  Wydawca: Wydawnictwo Feeria Young

Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię? [Estelle Maskame]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Eden wróciła po roku studiów w Chicago do Santa Monici. Wolny czas spędza z Rachael, która jako jedna z nielicznych nie skreśliła dziewczyny po wyznaniu prawdy o związku z Tylerem. Sytuacja rodzinna również nie należy do najłatwiejszych. Ojciec oraz przybrany brat na każdym kroku pokazują niechęć, jaką do niej pałają. Eden powoli zaczęła wątpić w to, że Tyler kiedykolwiek wróci do domu. Tęsknota zmieniła się w gniew i wydawać by się mogło, że uczucie wygasło. I właśnie wtedy w życiu Eden po raz kolejny pojawia się jej przybrany brat, który wywraca jej życie do góry nogami.


Estelle Maskame to autorka bestsellerowej trylogii Dimily. Pochodzi ze Szkocji. W następną środę będzie miała miejsce premiera trzeciej części – „Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?”. Maskame, podobnie jak my, jest książkoholiczką uzależnioną od powieści Young Adult. Po ukończeniu szkoły podjęła kilka prac tymczasowych, jednak pisanie pochłonęło ją do reszty i właśnie temu poświęciła cały swój czas.

Na „Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?” czekałam od marca. Gdy tylko zobaczyłam zapowiedź ostatniego tomu, wiedziałam, że muszę przeczytać tę część. Z drugiej strony odrobinę bałam się, jak Autorka zakończy historię, która od samego początku mnie intrygowała. Tym razem fabuła nie pędzi jak szalona. Czytelnik może z uwagą obserwować losy głównej bohaterki, która stara się odnaleźć w trudnej sytuacji. Niechęć ludzi, nienawiść ojca i przybranego brata i głęboko skrywana tęsknota, do której nie przyznaje się nawet przed sobą – wszystko to sprawia, że cała fabuła naładowana jest emocjami, przed którymi nie sposób uciec. Razem z Eden i Tylerem odczuwałam radość, smutek, przygnębienie i wściekłość. Jedyne co czego mogę się przyczepić to to, że już w połowie powieści wiedziałam, jak ona się zakończy. Jednak fabuła „Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?” nie skupia się tylko na związku nastolatków, lecz porusza inne tematy: rozpad ich rodziny, nienawiść ojca do córki, które są równie ważne, jak ten główny. 

Największą zaletą tej serii są niewątpliwie kreacje bohaterów. Na przestrzeni trzech powieści Eden i Tyler zmienili się diametralnie. Dziewczyna z zakompleksionej nastolatki stała się młodą, odważną kobietą, która wie co jest dla niej najważniejsze i konsekwentnie dąży do tego. Jednak to nie ona przeszła największą zmianę. Prawdziwą metamorfozę przeszedł Tyler. W „Czy wspominałam, że Cię kocham?” był szalonym chłopce, którego całe życie toczyło się wokół imprez, alkoholu, narkotyków i szybkich aut. Teraz jest dojrzałym mężczyzną, który wie, że krzykiem i hulaszczym trybem życia nic nie osiągnie. Nie chcę tutaj zdradzać za wiele, ale wierzcie mi – chłopak ideał! :D Na wyróżnienie zasługuje postać drugoplanowa, do której nie byłam przekonana na samym początku. Jest nią Ella, która kupiła mnie swoją dobrocią, radością życia, cierpliwością i wyrozumiałością. Krótko mówiąc – wspaniała matka! 

Tym, co się nie zmieniło w porównaniu do poprzednich powieści jest język. Lekkie pióro Maskame sprawiło, że tę książkę czyta się łatwo, szybko i przyjemnie. 


Podsumowanie: „Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?” w mojej ocenie jest odrobinę słabsze od poprzednich części. Może wynika to z tego, że brakuje tu zwrotów akcji, zakończenie jest dość przewidywalne, jednak nie zmienia to faktu, że czyta się świetnie. Cała trylogia jest naprawdę dobra. Opisuje historię młodych ludzi, którzy dorastają i odnajdują sens życia, poznają siebie i wiedzą, czego chcą, dlatego polecam tę serię każdemu nastolatkowi. Poza ciekawą i intrygującą fabułą, można wynieść kilka trafnych spostrzeżeń. 

Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania przedpremierowo powieści "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?" dziękuję Wydawnictwu Feeria Young :)

Seria DIMILY:
Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.