15 października 2016

Rainbow Rowell - "Załącznik"

  Autor: Rainbow Rowell
  Tytuł: "Załącznik"
  Liczba stron: 416
  Premiera: 14 września 2016
  Wydawca: Wydawnictwo HarperCollins Polska

  Załącznik [Rainbow Rowell]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Rok 1999.Lincoln O’Neill pracuje w dziale IT w redakcji „Couriera”. Mimo tego, iż doskonale zna się na komputerach, jego głównym zadaniem jest obsługiwanie programu WebShark, który prześwietla maile pracowników. Właśnie tak trafia na korespondencję dwóch przyjaciółek – Jennifer i Beth, które nic nie robią sobie z polityki redakcji i w trakcie pracy dzielą się plotkami, opowiadają o swoim życiu prywatnym. Z każdym kolejnym mailem poznaje dziennikarki, ich rodziny, partnerów i nieoczekiwanie zakochuje się w jednej z nich. Jednak jak przekazać dziewczynie wiadomość, że zakochało się w niej na podstawie jej maili z przyjaciółką?

Rainbow Rowell to amerykańska pisarka, która zawojowała świat swoimi powieściami młodzieżowymi. Do tej pory czytałam jedynie „Eleonorę & Parka” jej autorstwa, wobec której miałam mieszane uczucia, a także „Fangirl”, która mnie rozczarowała. Mimo tego, postanowiłam dać jej ostatnią szansę, dlatego sięgnęłam po jej debiutancką powieść „Załącznik”

Nie ukrywam, podchodziłam do tej pozycji z dość sceptycznie, dlatego też nie miałam za wielkich oczekiwań. Ku mojemu zdziwieniu już po kilku rozdziałam wciągnęłam się w historię i z uwagą śledziłam poczynania Lincolna, a także dwóch przyjaciółek. Losy tej trójki pochłonęły mnie do tego stopnia, że wystarczyło mi dwa wieczory na przeczytanie tej powieści. Prawdopodobnie gdyby nie to, że musiałam wstawać z rana do pracy, to przeczytałabym ją w jeden dzień. Bardzo podobał mi się humor zawarty w książce, co doskonale można było zobaczyć w mailach dziennikarek. Podobnie jestem mile zaskoczona kreacjami bohaterów. Lincoln od samego początku wydawał mi się przesympatyczną postacią i przez cały czas pozostawałam pod jego urokiem ;) Nieśmiały, inteligentny, „komputerowiec” został zauważony przez Beth, kobietę, której wszędzie pełno, ale podobno przeciwieństwa się przyciągają ;) 

Autorka urzeka lekkim stylem pisania, dzięki czemu czytelnik bez trudu wciąga się w historię i może towarzyszyć bohaterom na przełomie wieków. Pod tym względem „Załącznik” jest podobny do poprzednich powieści autorki, które udało mi się przeczytać. Jednak na tym koniec podobieństw. W odróżnieniu do „Eleonory&Parka” oraz „Fangirl”, ta historia bawi i sprawia, że naprawdę trudno się od niej oderwać. Ma w sobie to „COŚ”, co przekonuje mnie do niej. 

Podsumowanie: Po dwóch powieściach młodzieżowych, Rainbow Rowell kupiła mnie współczesną love story. „Załącznik” to lekka, przyjemna i romantyczna historia, w której nie brakuje humoru. Pomimo tego, że oprawa graficzna nie powala, to sama powieść jest strzałem w dziesiątkę. Jestem przekonana, że fani pióra Rowell będą usatysfakcjonowani, a ci, którzy jeszcze nie znają jej twórczości, powinni przeczytać właśnie tę książkę. Polecam! :)

Za możliwość przeczytania "Załącznika" dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.