31 października 2016

Stosik + podsumowanie miesiąca - październik '16


Październik był dla mnie jednym z najintensywniejszych miesięcy w roku. Wiele zmian, przeprowadzka – wszystko to spowodowało, że nie miałam za wiele czasu na czytanie. Tymczasem na mojej półce pojawiło się wiele nowych książek. Są one wynikiem wrześniowych i październikowych zakupów, egzemplarzy recenzenckich i wypożyczeni w bibliotece.


Na zdjęciu:
  • Katarzyna Bonda - "Lampiony" - od wyd. Muza i Business&Culture (recenzja)
  • R.K. Lilley - "Pod samym niebem" - od wyd. Helion (recenzja)
  • Matthew Quick - "Wszystko to, co wyjątkowe" - od wyd. HarperCollins Polska (recenzja)
  • Wioletta Szczepańska, Ireneusz Słupski - "Jak Internet ratował Kubę" - od księgarni Lovebooks.pl  (recenzja)
  • Waldemar Ciszak/ Michał Larek - "Mężczyzna w białych butach" - od księgarni Lovebooks.pl (recenzja)
  • Antonia Michaelis - "Baśniarz" - z biblioteki
  • Dorit Rabinyan - "Żywopłot" - od wyd. Smak Słowa i Business&Culture (recenzja)
  • Marcin Hybel - "Ballada o przestępcach" - od wyd. Czwarta Strona (recenzja)
  • Małgorzata Garkowska - "Układanka z uczuć" - od wyd. Zysk i S-ka oraz portalu Bookhunter (recenzja)
  • Rainbow Rowell - "Załącznik" - od wyd. HarperCollins Polska (recenzja)


Na zdjęciu:
  • M. L. Stedman - "Światło między oceanami" - od wyd. Albatros
  • Remigiusz Mróz - "Immunitet" - zakup własny
  • Magdalena Knedler - "Klamki i dzwonki" - od wyd. Novae Res i portalu Bookhunter
  • Anna Dąbrowska - "Nakarmię Cię miłością" - od wyd. Zysk i S-ka oraz portalu Bookhunter
  • Kasie West - "Chłopak z sąsiedztwa" - od wyd. Feeria
  • Kathrin Lange - "Serce ze Szkła" - od wyd. Muza i Business&Culture
  • Amy Harmon - "Prawo Mojżesza" - od wyd. Helion - recenzja wkrótce ;)
Na zdjęciach brakuje moich nabytków z Targów Książki w Krakowie, a także kilku egzemplarzy recenzenckich, ale pokażę je Wam w listopadzie ;)

A teraz czas na krótkie podsumowanie miesiąca. W październiku udało mi się przeczytać 9 książek, natomiast 2 zaczęłam. Wśród nich znalazły się:
  • Matthew Quick - "Wszystko to, co wyjątkowe" - [5/10]
  • Rainbow Rowell - "Załącznik" - [7/10]
  • Wioletta Szczepańska i Ireneusz Słupski - "Jak Internet ratował Kubę" [6/10]
  • Waldemar Ciszak/ Michał Larek - "Mężczyzna w białych butach" [8/10]
  • Soman Chainani - "Świat bez książąt" [6/10]
  • Estelle Maskame - "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?" [6/10]
  • Sarah Dessen - "Kołysanka" [6/10]
  • Milena Wiktoria Jaworska - "Miles" [5/10]
  • Amy Harmon - "Prawo Mojżesza" [9/10]

Najlepsza książka: W tej kategorii jest aż dwóch zwycięzców, którzy zasługują na wyróżnienie. Każda z tych książek jest inna, jednak obie zapadły mi w pamięci. Mowa o „Prawie Mojżesza”, która jest niby tylko kolejną powieścią młodzieżową, jednak historia w niej opowiedziana jest po prostu piękna i tak inna w porównaniu do książek z tego gatunku. Natomiast „Mężczyzna w białych butach” Ciszaka i Larka sprawił, że nie mogłam oderwać się od lektury i już nie mogę doczekać chwili, kiedy sięgnę po kolejną pozycję tego duetu pisarskiego.

Najgorsza książka: Miałam dylemat między „Wszystko to, co wyjątkowe” Quicka a „Miles” Jaworskiej, jednak patrząc na całokształt, uznałam, że bardziej rozczarowałam się na Quicku, który dzięki poprzednim powieściom postawił poprzeczkę naprawdę wysoko. Tymczasem jego najnowsza powieść jest po prostu nudna... 

Największe zaskoczenie: "Załącznik" Rowell. Po lekturze "Eleonory&Parka" i "Fangirl" byłam przekonana, że Autorka niczym mnie nie zaskoczy. Jej poprzednie powieści nie przypadły mi do gustu, a ta o dziwo była przyjemna :)

Ponadto na blogu pojawiły się wpisy o:
A jak Wam minął październik? 
Pochwalcie się nowymi nabytkami oraz wynikami :)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.