29 stycznia 2017

Joanna Opiat-Bojarska - "Gra pozorów"

  Autor: Joanna Opiat-Bojarska
  Tytuł: "Gra pozorów"
  Cykl: Aleksandra Wilk, t.I
  Liczba stron: 320
  Premiera: 17 lutego 2016
  Wydawca: Wydawnictwo Czwarta Strona

  Gra pozorów [Joanna Opiat-Bojarska]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

  Od śmierci Gabriela Wilka minął rok. Jego żona Aleksandra do tej pory nie może pozbierać się po stracie ukochanego. Dziwne okoliczności jego śmierci oraz brak ciała nie pomagają jej się uporać z demonami przeszłości. Gdy już myślała, że nic gorszego nie może ją spotkać, zostaje odurzona i porwana na tydzień. Nie pamięta, co się z nią działo, a zaraz po tym ktoś ją szantażuje. Jednak to nie wszystko. Zachłanna, bogata bratowa, która obwinia ją za śmierć brata, stara się odebrać jej prawa rodzicielskie do dzieci. Czy Aleksandra odnajdzie się w tej sytuacji i podoła wyzwaniu?

Joanna Opiat-Bojarska to polska autorka, której powieści od kilku lat podbijają serca czytelników. Ukończyła ekonomię w Poznaniu, jednak to pisanie sprawia jej największą frajdę. Konsultacje z Policją, lekarzami to dla niej chleb powszedni. Autorka zrobi wszystko, byleby jak najdokładniej oddać realia w swoich powieściach. „Gra pozorów” to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej Autorki.

"Człowiek po to został zaopatrzony w mózg, by myśleć i kłamać. Nadmiar szczerości może być bolesny."

Pamiętam, że przed premierą było dość głośno o tej powieści. Niejednoznaczny opis wzbudził moją ciekawość, dlatego chciałam ją przeczytać, jednak po jakimś czasie miejsce tej powieści zajęły dziesiątki innych. Gdy w listopadzie znalazłam promocję na tę książkę nie zastanawiałam się długo ;) Fabuła od razu przypadła mi do gustu. Pogmatwana, mnóstwo zwrotów akcji, gdy już myślałam, że wiem kto stoi za tym wszystkim, Autorka wprowadzała nową zmienną i moje obserwacje za każdym razem legły w gruzach… Było to dość frustrujące, jednak muszę przyznać, że fabuła zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Dawno tak nie wkręciła się w historię, a wierzcie mi lub nie, ale kryminał musi być naprawdę dobry, by mi się spodobał ;) Nieprzewidywalna, pokręcona – po prostu świetna!

Jedynym minusem powieści jest główna bohaterka. Z tak irytującą, jęczącą, irracjonalną chwilami postacią dawno nie miałam do czynienia. O ile fabuła naprawdę mi się podobała, tak kreacja bohaterki sprawiała, że lektura czasami sprawiała mi problemy. Nie mogłam się do niej przekonać…

Podsumowanie: „Gra pozorów” to bardzo dobry polski kryminał. Akcja trzyma w napięciu do ostatniej strony, a Autorka niejednokrotnie serwuje nam zwroty akcji. Zakończenie jest zaskakujące, ale chyba o to chodzi w tego typu książkach, prawda? :) Jestem przekonana, że sięgnę po drugą część cyklu i mam nadzieję, że Aleksandra będzie znośniejsza ;) 

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.