1 lutego 2017

Kasie West - "P.S. I like You"

  Autor: Kasie West
  Tytuł: "P.S. I like You"
  Liczba stron: 392
  Premiera: 11 stycznia
  Wydawca: Wydawnictwo Feeria Young

  PS I Like You [Kasie West]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Dla wielu uczniów Lily Abbott to zwykła dziwaczka, która wyróżnia się na tle innych swoim strojem, muzyką, której słucha, a także tym, że prawdopodobnie jako jedyna w szkole nie lubi Cade’a. Osobą, która zawsze jej towarzyszy jest jej najlepsza przyjaciółka, która stara się ją wyswatać z każdym normalnym chłopakiem w szkole. Podczas jednej z nudnych lekcji chemii Lily napisała na ławce tekst swojej ulubionej piosenki. Jakie było jej zaskoczenie, gdy następnego dnia zobaczyła obok kolejny wers. Właśnie w ten niewinny sposób rozpoczęła się znajomość dwójki uczniów, którzy korzystając z anonimowości dzielą się swoimi radościami i troskami.
Kasie West to amerykańska autorka, która poza pisaniem pracuje na cały etat jako mama czwórki dzieci. Mieszka w gorącej Californii, gdzie w wolnych chwilach oddaje się kolejnej pasji – wakeboardingowi. Do tej pory na rynku wydawniczym pojawiło się sześć książek jej autorstwa, a kolejna pojawiła się 31 stycznia.

"- Biblioteka to kolebka ciszy? – spytał David.
- Bo wszystkie słowa zostały już zużyte przez książki. – Tak właśnie myślałam, kiedy byłam mała: że ludziom każe się być cicho, żeby książki nie mogły kraść im słów. Wyobrażałam sobie, że książki nie mogą istnieć bez słów. W istocie tak właśnie jest. Ale ja wymyśliłam sobie, że chodzi o słowa niewypowiedziane."

Po „Chłopaku z sąsiedztwa” od razu sięgnęłam po „P.S. I like You”. Dodatkowo, moją ciekawość wzbudzała świetna ocena na portalu Goodreads, a także ogromne zainteresowanie czytelniczek. Fabuła jest do bólu przewidywalna, ale mimo tego, od razu mnie „kupiła”. Lekka, przyjemna historia, w której Autorka przemyciła w typowy dla siebie sposób pewne przesłanie. Po raz kolejny pokazuje jak ważna jest rodzina. Nieważne, czy ktoś Cię denerwuje, złości, rozpieszcza, zmusza do sprzątania i opieki nad młodszym rodzeństwem – w wielu przypadkach na bliskich można polegać, co doskonale oddaje to, jaka jest rodzina Lily. Przeciwieństwem są bliscy Cade’a, którzy rozpieszczając go i kupując najnowsze gadżety chcieli wynagrodzić mu swoją nieobecność oraz to, jak wiele się od niego wymaga. Dwa różne podejścia ukształtowały dwoje ludzi, którzy mają swoje cele, marzenia i nie zamierzają z nich rezygnować. Wątek romantyczny nie jest nachalny, idealnie wkomponowuje się w całą historię i stanowi idealne dopełnienie fabuły. 

Po raz kolejny muszę pochwalić Kasie West za kreacje bohaterów. Serwuje nam prawdziwy kalejdoskop postaci, które łączących ich relacji są całkowicie inne, wyjątkowe. W wielu z nich potrafiłam odnaleźć cechy, które sama posiadam, co w znacznym stopniu pozwoliło mi identyfikować się z nimi. Niejednokrotnie czułam, jakbym towarzyszyła im na każdym kroku lub była powierniczką sekretów Lily. Z pewnością ogromny wpływ na to miał również styl Autorki, który jest prosty, jednak trafia do odbiorcy i pozostaje z nim na dłużej.


Podsumowanie: Kasie West po raz kolejny oczarowała mnie swoją powieścią. O ile „Chłopak z sąsiedztwa” był moim pierwszym spotkaniem z jej twórczością i myślałam, że to mogło być po postu szczęście, że trafiłam na tę książkę, tak w tym przypadku mogę powiedzieć, że Autorka ma to COŚ, co sprawia, że w jej powieściach jest magia. Mimo prostoty historii, zwykłych bohaterów, którzy przeżywają swoje wzloty i upadki, wszystko tworzy jedną spójną całość, od której nie sposób się oderwać. Sama zarwałam dla niej noc, a wierzcie mi lub nie, ale w styczniu, kiedy w głowie mam tylko egzaminy, naprawdę trudno zmusić mnie do tego, by poświęcić noc na czytanie książek. Gorąco polecam! :)

Za możliwość przeczytania powieści bardzo dziękuję Wydawnictwu Feeria Young :)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.