21 lutego 2017

Melissa Hill - "W poszukiwaniu szczęścia"


 Autor: Melissa Hill
 Tytuł: "W poszukiwaniu szczęścia"
 Liczba stron: 408
 Premiera: 13 października 2015
 Wydawca: Wydawnictwo Prószyński i S-ka

W poszukiwaniu szczęścia [Melissa Hill]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Kilkanaście lat temu Holly O’Neill otrzymała anonimową przesyłkę z bransoletką charms. Od tamtej chwili w każdym przełomowym momencie życia otrzymywała nową zawieszkę, która symbolizowała zmiany. Teraz podobną bransoletkę znalazła w ubraniach, które zostały przysłane do sklepu przez nieznaną osobę. Zdając sobie sprawę z tego, ile jej bransoletka dla niej znaczy, postanowiła odnaleźć właścicielkę i zwrócić jej zgubę. 

Melissa Hill jest jedną z najpopularniejszych autorek w Irlandii. Razem z mężem, córką i psem mieszka w Blackrock, w hrabstwie Dublin. Dzięki opisywanym historiom zyskała rzesze fanek, a jej powieści zostały przetłumaczone na 25 języków. 

Fabuła powieści obraca się wokół bransoletek charms. Poszukiwania Holly przeplatają się z retrospekcjami, które pokazują dlaczego mają one taką wartość dla właścicielek. Historia jest lekka, jednak chwilami zbyt przesłodzona, przez co niekiedy trudno było mi przebrnąć przez poszczególne rozdziały. Brakowało mi czegoś, co sprawiłoby, że lektura tej powieści byłaby dla mnie przyjemnością, zwłaszcza, że cała akcja toczy się w okresie bożonarodzeniowym. Historia jest spójna, jednak nie ma w niej żadnego punktu kulminacyjnego, żadnych zwrotów akcji, które mogłyby zaciekawić czytelnika. Zachowania głównych bohaterów są przewidywalne i chociaż wiele powieści powiela schematy, ta bije je na głowę. 

Bohaterowie są nijacy, w ogóle nie zapadają w pamięci i muszę przyznać, że tydzień po przeczytaniu książki długo zastanawiałam się na tym, jak w ogóle się oni nazywają. Nie wzbudzali we mnie emocji, nie potrafiłam się z nimi zżyć, co zazwyczaj przychodzi mi z łatwością w tego typu powieściach. 

Podsumowanie: „W poszukiwaniu szczęścia” Melissy Hill miało być lekką, przyjemną lekturą na zimowe wieczory, niestety na oczekiwaniach się skończyło. Dostałam powieść, która mnie dość często nużyła, mimo to, zamierzam dać Autorce jeszcze jedną szansę. 

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.