19 maja 2017

Marek Zaremba - "Jaglany detoks"

Źródło: [link]
Od kilku miesięcy staram się zmienić swoje nawyki żywieniowe. W tym celu czytam wiele poradników, książek kucharskich, które by mi w tym pomogły. Jedną z książek, na które się natknęłam był „Jaglany detoks” Marka Zaremby. 

Już oprawa graficzna książki cieszy oko. Okładka jest estetyczna, a grube kartki papieru aż proszą, by je przewracać.  serwuje czytelnikowi pewnego rodzaju wykład na temat współczesnych chorób cywilizacyjnych, roli modlitwy, Boga w codziennym życiu. Tego typu wstęp jest rzadko spotykany i nie potrafię powiedzieć dlaczego, ale sprawił, że nabrałam dystansu do książki. Po części teoretycznej czas na przepisy. Większość z nich opatrzona jest pięknymi zdjęciami i w pewnej chwili złapałam się na tym, że robię się głodna! Dania uporządkowane tematycznie: śniadania, obiady, przekąski, desery, dlatego dość łatwo jest się poruszać wśród przepisów. 

Mimo, iż samo wydanie jest przepiękne, cena nie jest zachęcająca. Gdyby nie to, że można ją upolować na wyprzedażach, to na pewno bym jej nie posiadała. Kwota 49,90 zł wydaje mi się być lekko przesadzona. Nadto, przeszkadzały mi wspomniane już wcześniej wstawki o wierze. Sięgając po tę książkę nie spodziewałam się, że będzie ona coś takiego zawierać.

Podsumowanie: Bardzo lubię kaszę jaglaną, dlatego każdy nowy sposób jej przyrządzania jest dla mnie cenny. „Jaglany detoks” z pewnością mi to ułatwi. Poradnik w jasny sposób prezentuje przepisy i chociaż czasami niektóre składniki mogą być trudno dostępne dla osób pochodzących z mniejszych miasteczek (jak ja), to same danie ukazane są w niezwykle estetyczny sposób. Do przepisów na pewno wrócę, zaś do tej części je poprzedzające, raczej nie…

Autor: Marek Zaremba
Tytuł: "Jaglany detoks"
Cykl: Jaglany detoks, #1
Liczba stron: 336
Premiera: 9 września 2015
Wydawca: Wydawnictwo Pascal
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.