7 czerwca 2017

Magdalena Makarowska - "Życie w stylu vege"

Jeszcze kilka lat temu o wegetarianizmie i weganizmie było dość cicho, jednak ostatnio zauważyłam boom na książki kucharskie z takimi przepisami. Zaciekawiona zaopatrzyłam się w „Życie w stylu vege” Magdaleny Makarowskiej, która stanowi kontynuację „Vege na diecie”.

Magdalena Makarowska jest dietetykiem, który posiada własny gabinet na terenie Łodzi. Zarówno  życiu, jak i w pracy kieruje się hasłem: „Jestem tym, co jesz, więc jedz pięknie”. Do tej pory na polskim rynku wydawniczym ukazało się aż 17 książek jej autorstwa, a już 16 czerwca w księgarniach pojawi się nowy tytuł – „Jedz pysznie z niskim indeksem glikemicznym”.



„Życie w stylu vege” to kolejny poradnik Magdaleny Makarowskiej, który znalazł się u mnie. Po dwóch poprzednich jestem w stanie powiedzieć, że Autorka jest osobą rzetelną i potrafi przekazywać swoją wiedzę za pomocą prostego języka. Na początku przedstawia podstawowe zagadnienia związane z wegetarianizmem, obala mit, iż brak mięsa w diecie powoduje ogromne szkody w naszym organizmie, a także wypowiada się w kwestii stylu żywienia dla kobiet w ciąży. Następnie w jasny, przystępny i naprawdę chwilami „łopatologiczny” sposób opisuje  i porównuje dobrodziejstwa superfood, poszczególnych ziaren, nasion, orzechów, warzyw strączkowych, a także zabiera głos odnośnie roli mleka w diecie człowieka. Cieszę się, że w końcu ktoś opisał wszystkie rodzaje mąki, kasz w jednym miejscu, gdzie mogę sobie porównać ich właściwości i dobrać taką, która najbardziej mi pasuje. Na końcu pokrótce przedstawiono zasady życia w stylu eko. Jednakże nie jest to typowy poradnik. W każdym podrozdziale opisany jest inny składnik żywienia wraz z kilkoma przepisami, gdzie można go wykorzystać, dzięki czemu poruszanie się po poradniku jest banalnie proste. Poza tym, nie mogę nie wspomnieć o pięknych zdjęciach znajdujących się w poradniku, wykonanych przez Tomasza Makarowskiego, męża autorki. Niektóre potrawy po prostu pożerałam wzrokiem!


Podsumowanie: Od dawna szukałam pozycji, która w rzetelny i przystępny sposób przybliży mi nie tyle kwestie wegetarianizmu, ale idei superfood, zdrowego odżywiania. W Internecie można znaleźć mnóstwo źródeł informacji, jednakże dopiero ta pozycja zebrała je wszystkie razem, dzięki czemu jest niezwykle wartościowa. Cieszę się, że ją posiadam i na pewno niejednokrotnie będę do niej wracać 😊


Autor: Magdalena Makarowska
Tytuł: "Życie w stylu vege"
Liczba stron: 256
Premiera: 25 maja 2017 
Wydawca: Wydawnictwo Feeria Young









Za możliwość zapoznania się z tym poradnikiem, serdecznie dziękuję Wydawnictwu Feeria :)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.