19 czerwca 2017

Unpopular opinions book tag

Przyznaje, ostatnio mam bardzo mało czasu na czytanie i pisanie recenzji, co zresztą widać na blogu... za co Was ogromnie przepraszam! Dzisiaj zapraszam Was na book tag, a jutro wracam ze świeżutkim wpisem o "Konkursie na żonę". Nie przedłużając - zapraszam! :)

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz
Akurat wybór tej książki nie był trudny. Nie rozumiem fenomenu „Fangirl” – wszyscy się zachwycali tą powieścią i gdy w końcu odnalazłam ją w bibliotece i zaczęłam ją czytać byłam rozczarowana. Byłam przekonana, że to historia, która mnie, jako osobę kochającą książki, urzeknie. Tymczasem czytanie jej męczyło mnie i ucieszyłam się kiedy dotarłam do ostatniej strony. Zaś jeżeli chodzi o serie, to pierwsze miejsce zajmuje trylogia „Niezgodna”. Główna bohaterka od samego początku mnie irytowała, a uczucie to narastało przy lekturze każdej kolejnej części.


2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, a Ty kochasz
Może słowo „nienawidzą” jest za mocne, użyłabym tutaj raczej wyrażenie „nie lubią” i wskazałabym na cykl Richarda Paula Evansa „Dzienniki pisane w drodze”. Uwielbiam poznawać losy Alana Christoffersona, a jego wędrówka w celu odnalezienia siebie wywarła na mnie ogromne wrażenie. Chociaż niektóre wydarzenia są faktycznie przewidywalne i przejaskrawione, książki Evansa czyta się ekspresowo, a piękne cytaty na początku każdego rozdziału mogłyby spokojnie znaleźć się w zbiorze aforyzmów. Uwielbiam! ❤ 


3. Trójkąt miłośny, w którym główny bohater/bohaterka, wg Ciebie, wybrała złą osobę lub literacka para, której nie lubisz.
Jednogłośnie w tej kategorii króluje Tris i „Cztery”, których po prostu nie trawię, zarówno razem, jak i każdego z osobna. Są sztuczni, wiecznie niezdecydowani i w ogóle nie potrafiłam się do nich przekonać.

Źródło: imdb.com

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz
Rzadko sięgam po horrory. Nie wynika to z tego, że boję się fabuły, lecz z tego, że będę mieć za dużo oczekiwania względem historii. Sięgając po ten gatunek wychodzę z założenia, że akcja ma mnie wcisnąć w fotel, bądź kilka dni po przeczytaniu będę oglądać się przez ramię, czy coś na mnie nie czyha. Po prostu ma wywrzeć na mnie ogromne wrażenie, a do tej pory udało się to zaledwie garstce książek, dlatego praktycznie zaprzestałam czytania tego gatunku.

5. Popularny, bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz
Znowu się powtórzę, ale niestety do grona tych bohaterów należą.. Tris i „Cztery”. Niejednokrotnie czytałam recenzje, w których blogerzy rozpływali się nimi, zwłaszcza nad „Cztery”, jednak w moim odczuciu są oni mdli i nijacy…

Źródło: imdb.com
6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany
Proszę, tylko nie bijcie, ale nie jestem przekonana do … Stephena Kinga. Co prawda przeczytałam tylko „Zieloną milę” i kilka razy zabierałam się za „Lśnienie”, jednak za każdy razem nie potrafiła się przełamać i skończyć. Co prawda „Zieloną milę” uwielbiam, jednak pozostałe książki tego autora są mi jakoś tak nie po drodze…


7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć
Znalazłam dwa takie wątki: trójkąty miłosne, które można znaleźć w większości powieści młodzieżowych, z czego większość jest do bólu przewidywalna. Drugim wątkiem, który stał się ostatnio modny w literaturze jest choroba, najczęściej nieuleczalna. Na początku faktycznie było to coś nowego, jednak teraz… co za dużo, to nie zdrowo!

8. Popularna seria/ksiązka, której nie chcesz przeczytać
„Ostatnia spowiedź”,
„1Q84”
„Córka dymu i ognia”
„Sookie Stackhouse”,
„Dotyk Crossa”
„50 twarzy Greya”
Książki Nory Roberts, Danielle Steele, 


9. Mówi się, że „Ksiązka jest zawsze lepsza od filmu”, ale który film lub serial podobał ci się bardziej niż książka.
Nie przypominam sobie, żeby jakiś film podobał mi się bardziej niż książka. Jedynie „Zanim się pojawiłeś” wywołało więcej emocji, jednak mimo wszystko mam pewne obiekcje co do tego filmu, gdyż pominięto w nim jeden ważny wątek, a niektóre potraktowano po macoszemu.


A Wy jakie tytuły zakwalifikowalibyście do poszczególnych kategorii? :)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.