31 lipca 2017

Podsumowanie miesiąca - lipiec '17


Dopiero co miesiąc się zaczynał, a dzisiaj mamy już 31 lipca... Nie wiem jak Wam, ale ten miesiąc zleciał mi w ekspresowym tempie. Podróże małe i duże, trochę nauki, odpoczynek, a także sporo książek :) Zapraszam na krótkie podsumowanie :)

W lipcu przeczytałam 10 książek:



  • A. M. Chaudiere, A. Caligo - "Na jej rozkazy" - specyficzna powieść erotyczna z wątkiem lesbijek, która nie do końca przypadła mi do gustu [3/10] → recenzja
  • Colson Whitehead - "Kolej podziemna" - kawał dobrej powieści, która jest napisana z takim kunsztem, że czyta się ją fantastycznie. Co prawda zdarzają się nudne momenty, jednak jest ich niewiele [7/10] → recenzja
  • Kirsty Moseley - "Chłopak, który o mnie walczył" - kontynuacja powieści "Chłopak, który chciał zacząć od nowa" (recenzja) okazała się niestety słabsza (przynajmniej w moim odczuciu), a samo zakończenie przewidywalne. Rozczarowałam się, chociaż trzeba przyznać, że niekiedy akcja pędziła w szaleńczym tempie [6/10] → recenzja
  • Rick Yancey - "Piąta fala. Bezkresne morze" - po ponad 3 latach zabrałam się na kontynuację "Piątej fali" (recenzja I tomu → TUTAJ; proszę nie osądzajcie jakości tekstu, to była jedna z pierwszych recenzji na blogu, a jak wiadomo, człowiek uczy się cały czas 😀). Pierwszy tom bardzo mi się spodobał, zwłaszcza kreacja Evana, dlatego po TAKIM zakończeniu musiałam sięgnąć po kolejne części trylogii. Pierwsze kilkadziesiąt stron były nudne i z trudem przez nie przebrnęłam, ale później było już o niebo lepiej! :D [7/10] → recenzja wkrótce
  • Kasie West - "Blisko Ciebie" - najnowsza propozycja od autorki, której powieści po prostu pochłaniam. Chyba najlepsza jej książka, którą do tej pory czytałam! [9/10] → recenzja
  • J.K. Rowling - "Quidditch przez wieki" - dodatek do mojego ulubionego cyklu przeczytałam w oryginale. Czasami miałam trudności, jednak w 80-90% treść była zrozumiała. Chyba najsłabszy z trzech dostępnych dodatków [6/10] → recenzja wkrótce
  • Anna McPartlin - "To, co nas dzieli" - powieść o sile przyjaźni, której głównym zadaniem jest chyba wzruszanie czytelnika. Na mnie niestety aż tak nie zadziałała [6/10] → recenzja
  • Michał Larek - "Furia" - GE-NIAL-NA! Połknęłam ją wracając z Poznania do Rzeszowa i byłam zachwycona. Dosadność jak najbardziej na miejscu i już nie mogę się doczekać kontynuacji! 😍 Premiera już 2 sierpnia, więc gorąco polecam mieć tę książkę na uwadze :) [9/10] → recenzja wkrótce
  • Victoria Aveyard - "Przeklęta korona" - dwie nowelki do cyklu "Czerwona królowa". O ile pierwsza z nich bardzo mi się podobała, to druga była odrobinę nudna... [6/10] → recenzja wkrótce
  • Krystyna Naszkowska - "Wygnani do raju. Szwedzki azyl" - potrzebowałam jakiejś literatury faktu i w oko wpadła mi właśnie ta pozycja. Ciekawa, pokazuje jaką rolę odegrali emigranci z 1968 roku w Szwecji [6,5/10] → recenzja wkrótce

Łącznie przeczytałam 3270 stron, co daje 105,5 strony dziennie. W dodatku zaczęłam trzy książki, które kończę ;)

Hit lipca: Mam dwa typy - "Blisko Ciebie" Kasie West oraz "Furię" Michała Larka. Pierwsza z nich jest lekka i idealna na lato. Dawno nie czytałam tak przyjemnej powieści :) Natomiast pierwszy tom "Dekady" zrobił na mnie ogromne wrażenie. Powieści osadzone w czasach PRL-u i zaraz po nich nie zawsze do mnie przemawiają, jednak "Furia" ma w sobie coś, co sprawiło, że nie mogłam się od niej oderwać. Ja już chcę drugi tom! 😄

Kit miesiąca: "Na jej rozkazy" polskich autorek. Opis zapowiadający lesbijską wersję Greya jest jak najbardziej na miejscu, jednak samo wykonanie nie przemówiło do mnie... Najwyraźniej ani Grey, ani trylogia różana nie jest dla mnie...


Ponadto, na blogu pojawiły się wpisy o:


Poza tym, od 23 lipca do 6 sierpnia na blogu trwa rozdanie, w którym do wygrania jest nowy egzemplarz powieści Kasie West - "Chłopak z innej bajki" (kliknij w foto po więcej info ;))



I to by było na tyle :) A jak Wam minął lipiec? 

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.