19 lipca 2017

Kasie West - "Blisko Ciebie"

Prawdopodobnie niejeden mól książkowy wyobrażał sobie sytuację, jakby to było, gdyby został zamknięty w księgarni lub w bibliotece. Cóż… Autumn przeżyła to na własnej skórze. Dziewczyna została zamknięta w zimnej (akcja dzieje się w styczniu) bibliotece, jednak jak się okazuje nie jest sama. Towarzyszy jej Dax, niezwykle tajemniczy nastolatek, o którym Autumn słyszała wiele niepokojących plotek. Czy osoby o tak skrajnie różnych charakterach będą w stanie wytrzymać w swoim towarzystwie 72 godzin, aż do otwarcia gmachu biblioteki?

Kasie West pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i jest autorką i mamą na pełny etat. W wolnych chwilach oddaje się swojej największej pasji – wikeboardingowi. Na naszym rodzimym rynku wydawniczym zadebiutowała „Chłopakiem na zastępstwo”, a „Blisko ciebie” to jej piąta książka przełożona na język polski.

Po książki tej autorki mogę sięgać w ciemno. Do tej pory każda, którą przeczytałam była strzałem w dziesiątkę. Trzeba przyznać, że przed rozpoczęciem powieści „Blisko ciebie” miałam pewne oczekiwania. Liczyłam na lekką, przyjemną lekturę, idealną na letnie popołudnie w hamaku. West po raz kolejny mnie nie zawiodła i przedstawiła wciągającą historię Autumn i Daxa, którą pochłonęłam w zaledwie kilka godzin w pociągu. Co prawda fabuła w dużym stopniu była przewidywalna, jednak zdarzały się momenty, że autorka potrafiła mnie zaskoczyć (nie wskażę które, by nie psuć Wam lektury 😉), co oczywiście jest dość dużym plusem. 

-Chciałbyś może zagrać o coś? - zapytałam, patrząc w jego ciemne oczy.
-Ustaliliśmy już, że nic nie masz - odparł.
-Moglibyśmy zagrać o tajemnice. O pytania.

Kasie West ma dar do tworzenia bohaterów, których nie sposób nie lubić. Autumn od samego  początku została ukazana jako bojaźliwa, gadatliwa, towarzyska, wzorowa córka i uczennica, zaś Dax był jej przeciwieństwem – samotny, małomówny, z nieciekawą przeszłością, zdany na samego siebie. Mimo tych różnic, między nimi już na samym początku wytworzyła się pewnego rodzaju chemia, której rozwój miło się obserwowało. Widać jak oboje powoli dorastali do miłości. Zdaję sobie sprawę, że Autumn może wydawać się nieciekawa, niegodna uwagi, zwłaszcza po powyższym opisie, jednak trzeba przyznać, że bohaterka zyskuje w oczach w miarę poznawania jej historii, podobnie jak Dax. Nadto, podobała mi się kreacja Lisy, która była prawdziwą przyjaciółką, taką na dobre i na złe, która szanuje odmienne zdanie bliskiej jej osoby. Jedynym bohaterem, który nie wkupił się w moje łaski był Jeff, stylizowany na komika, który nawet w najmniej odpowiedniej chwili potrafił żartować. 

Podsumowanie: „Blisko ciebie” to kolejna udana powieść Kasie West, od której po prostu nie potrafiłam się oderwać. Mimo, że fabuła była dość przewidywalna, to kreacje bohaterów są tak różnorodne, że niwelują braki w unikalności historii. Bardzo polubiłam Autumn i Daxa, chyba znajdą się na pierwszym miejscu duetów z powieści West. Jeżeli szukacie czegoś lekkiego i przyjemnego na leniwe popołudnie, to „Blisko ciebie” sprawdzi się idealnie, zaś jeżeli znacie już prozę autorki i przypadła Wam do gustu, to wierzcie mi – ta historia Wam się spodoba 😊


Autor: Kasie West
Tytuł: "Blisko ciebie"
Tytuł oryginału: "By Your Side"
Tłumaczenie: Jarosław Irzykowski
Liczba stron: 392
Premiera: 5 lipca 2017
Wydawca: Wydawnictwo Feeria Young

Blisko ciebie [Kasie West]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE





Serdecznie dziękuję Wydawnictwu Feeria za możliwość przeczytania niniejszej powieści :)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.